Butikscoach till Solid Försäkringar i Helsingborg

Solid Försäkringar / Säljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solid Försäkringar i Helsingborg

Resurskoncernen är ett av Nordens mest snabbväxande företag inom bank och försäkring. Vi är ett företag i ständig utveckling, med fokus på innovation och enkla, flexibla lösningar till både företag och privatkunder i Norden. Genom Resurs Bank och yA Bank erbjuder vi säljfinans- och betallösningar, privatlån och kreditkort. Dessutom erbjuder vi ovanligt okrångliga försäkringar genom Solid Försäkring.

Vill du vara med på vår resa?
Vi rekryterar smarta, drivna människor som får stort ansvar och frihet, för vi tror att det är så de bästa idéerna kommer fram. Vi är stolta över Resurs-andan som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder. Det ska vara kul och utvecklande att komma till jobbet!

Vi söker nu en säljerfaren och utåtriktad Butikscoah till Solid Försäkring och affärsområdet, Corporate Market, med placering i Helsingborg. I rollen som Butikscoach har du som mål att öka närvaron i butiksledet och då ge en tydlig mätbar förflyttning i kännedom, aktiviteter, resultat och konverteringar.

Vad kommer du att arbeta med?

Uppdraget som Butikscoach innebär att du genom att utbilda och coacha våra samarbets-partner och deras butiksäljare skapar en ökad kännedom om Solid Försäkring och våra produkter. Samt säkerställer att våra butiksombud pratar om tilläggsförsäkring tillhörande den/de produkter som avtal tecknats om. Det innebär att du ska ha en bra struktur med att bygga upp och ha en rutin med en daglig kontakt med våra partners via olika kanaler såsom besök, telefonsamtal, mail mässor och workshopar som kan vara t.ex. e-learning. Kan bli aktuellt att ha kundansvar för någon partner på sikt.

Butikscoach viktigaste delar:

• Förbokade utbildningsbesök (gå igenom produkten med butikspersonal /butikschef/ regionchef etc.)
• Löpande WS med ombud, USPar, ombudsportal, kassa integrationer etc.
• "Murchande" möte, kedjor som är utpekade av KAM, utvalda besök, orter, butiker med potential, nya partners, nya butiker etc.
• Återbesök
• Bygga långvariga relationer med partner och butiker i alla kommunikationskanaler
• Har ett uttalat ansvar för butikernas leverans och prestation

Vem är du?

Vi söker dig med relevant, eftergymnasial utbildning som tidigare arbetat med försäljning och gärna uppsökande försäljning inom retail. Du är van att göra egna prioriteringar och organisera ditt arbete, utöver "butiksförsäljningen" som innebär viss, enkel administration. Körkort och goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Vi ser att du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar förtroende, etablerar nya kontakter och underhåller relationer. Du är van vid att jobba självständigt och tar ansvar för din uppgift och kan strukturera ditt angreppssätt för att sedan driva dina processer med kunden vidare. Du sätter upp höga mål och arbetar hårt för att uppnå dem. Du är affärsorienterad och duktig på att övertyga och entusiasmera.

Ca 60 resdagar med förekomna övernattningar i tjänsten ingår per år. Du rapporterar till Sales Manager på Solid Commersial. B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig

Möjligheten att arbeta i en roll som ligger till stor grund för vår fortsatta resa. Som butikscoach får du möjlighet att lära dig mer om Solid Försäkring 's Business-modell och att jobba på en nordisk nivå. Samt att vara en del av vårt team i ständig utveckling med fokus på innovation, enkla och flexibla lösningar för en stark B2B-marknad i Norden.

Vi värdesätter!

Här värdesätts ditt engagemang, din personliga inställning och dina värderingar. Våra värderingar: Driven, Open, Innovative, Trustworthy genomsyrar både dig som anställd och våra affärer. Känner du igen dig i våra värderingar? Läs mer om dem på www.resursjobs.com

Ansök idag!

Välkommen in med din ansökan senast den 27 maj. Intervjuer och urval sker löpande, varför tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med ansvarig chef, Thomas Nilestoff, Sales Manager Partner, på tele: 072 858 57 73.

Om Resurs Holding
Resurs Holding (Resurs), som verkar genom dotterbolagen Resurs Bank och Solid Försäkring, är ledande inom retail finance i Norden och erbjuder betallösningar, konsumentlån och nischade försäkringsprodukter. Resurs Bank har sedan starten 1977 etablerat sig som en ledande partner för säljdrivande betal- och lojalitetslösningar för butik och e-handel och därigenom har Resurs byggt en kundbas på över 5,5 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 bankoktroj och står under tillsyn av Finansinspektionen. Resurskoncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vid utgången av 2017 uppgick antalet anställda till 763 personer och låneboken till 24,1 miljarder kronor. Resurs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-04-25

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solid Försäkringar

Adress
Solid Försäkringar
Ekslingan 8
25467 Helsingborg

Kontorsadress
Ekslingan 8

Jobbnummer
4108309

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solid Försäkringar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solid Försäkringar: