Business Relationship Manager - kundansvarig

Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Karolinska Institutets mål är att förbättra människors hälsa genom utbildning och forskning. Kärnverksamheten stöds administrativt av medarbetare vid Universitetsförvaltningen och institutionerna.

Universitetsförvaltningen stödjer KIs institutioner och ledning, de tre styrelserna och deras underorgan. Universitetsförvaltningen svarar dessutom för administrativt stöd och samordning för flera centrumbildningar och projektorganisationer.

Avdelning
IT-avdelningen på Karolinska Institutet (KI) påbörjade 2013 en förändringsresa mot en ökad tjänsteorientering med målet att sälja tjänster väl anpassade för våra kunders (KIs institutioner/avdelningar) behov och därmed mer aktivt bidra till KIs vision om ett medicinskt universitet i världsklass.

Rollen BRM (Business Relationship Manager -kundansvarig) är helt ny i organisationen och du blir en viktig del i arbetet med att få upp ett affärsmässigt och professionellt sätt att möta våra nya kunder och deras behov.

Tjänsten som BRM/kundansvarig är placerad på enheten Tjänster inom IT-avdelningen. Tjänsteenhetens ansvar omfattar tjänsteutveckling, kundansvar, förvaltning av vår nya systemförvaltningsmodell, förvaltningsledning, projektledning samt utveckling och förvaltning av egenutvecklade produkter. Några exempel på tjänster som förvaltas inom gruppen är datacentertjänster (IaaS), autentiseringstjänst, klienttjänst, nättjänst, e-post och e-möten. Som medarbetare på Tjänsteenheten arbetar man tillsammans med övriga enheter på IT-avdelningen med att leverera olika tjänster till KIs kunder enligt överenskomna avtal och servicenivåer

Ansvarsområden för rollen
I rollen som BRM/kundansvarig kommer du att vara ansvarig för flera av IT-avdelningens kunder. Du kommer att ha en senior roll med helhetsansvar för dina kunder och arbetet omfattar bl.a. kundplanering, kundmöten, avtalsskrivning, uppföljning/ rapportering och budgetarbete. Med dina fleråriga erfarenheter inom området kommer du att ha stora möjligheter att påverka arbetet och medverka till att IT-avdelningen blir en professionell tjänsteleverantör som möter upp våra kunders behov. Du kommer du aktivt vara med och vidareutveckla innehållet i vår tjänsteportfölj.

Publiceringsdatum
2014-06-10

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper.

Kvalifikationer
• Flerårig erfarenhet av rollen BRM/Account management med fokus på att erbjuda  IT och infrastrukturella tjänster mot större organisationer.
• God samarbetsförmåga och känsla för teamarbete.
• Svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av ITIL.
• Processarbete, särskilt Service Level Management.
• Erfarenhet från universitet och/eller arbete inom offentlig sektor.

Du som söker är affärsmässig, strukturerad och ansvarstagande. Din inställning är positiv, du har lätt att kommunicera samt kan hantera  såväl våra interna kunder som externa leverantörer på ett professionellt sätt. Du har förmåga att förstå kundbehov och omvandla dem till tjänster. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska samt delar gärna med dig av kunskap och idéer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet MyNetwork.

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.
Enligt Riksarkivets föreskrifter arkiveras ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Detta gäller dock ej bilagor som är tryckta eller på annat sätt publicerade.
Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
100 %. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-29
Ange följande referens när du ansöker: dnr 2/1942/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Karlgren, enhetschef 08-524 86 612, anna.karlgren@ki.se

Facklig kontakt
Christina Hammarstedt, OFR 08-524 860 55
Eric Olm, SACO 08-524 860 34, eric.olm@ki.se
Gunnar Stenberg, SEKO 08-524 880 75

Företag
Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen

Adress
Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen
Nobels väg 5
17177 Stockholm

Kontorsadress
Nobels väg 5

Jobbnummer
1905048

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen: