Business Manager

Adecco Sweden AB, Halmstad / Administratörsjobb / Halmstad
2021-07-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Manager" (publicerad 2021-09-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Halmstad i Halmstad, Laholm, Falkenberg, Markaryd, Höganäs eller i hela Sverige

Adecco är en del av det multinationella företaget The Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partners har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange. Fortune Global är en lista över världens 500 största bolag. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra kontor spridda över landet. I Sverige ingår förutom Adecco, även Modis och Badenoch + Clark i The Adecco Group.
Vill du arbeta hos en av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Är du driven, vill arbeta med försäljning och att bygga långsiktiga relationer? Vi vill välkomna en ny kollega till vårt fantastiska team och söker nu en Business Manager som brinner för att bygga värdeskapande relationer där du har kund, kandidat och konsult i fokus.

Publiceringsdatum
2021-07-02

Om tjänsten
Som Business Manager 360 på Adecco kommer du att tillhöra vårt kontor i Halmstad. Vi är ett affärsorienterat team som arbetar med uthyrnings- och rekryteringstjänster av både kollektivpersonal och tjänstemän till våra kunder. Som Business Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara rekrytering av konsulter till vår affärsenhet samt kund- och konsultansvar. I rollen ansvarar du för att kartlägga dina kunder, göra affärs- och aktivitetsplaner samt skräddarsy säljinsatser för att nå uppsatta mål. Som Business Manager är du ledare med personalansvar för ett antal konsulter som arbetar hos våra kunder. Då rollen och arbetsuppgifterna är varierande, kräver det att du är lösningsfokuserad och flexibel och gillar att ta ett stort eget ansvar. Tempot är högt och vi har ett stort fokus på försäljning och relationsskapande aktiviteter.
Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna är varierande med alltifrån rekrytering av konsulter, merförsäljning, nykundsbearbetning, utvecklingssamtal samt en stor del planering och personalfrågor. Du rapporterar direkt till vår Regional Branch Manager, Christopher A'son Strandahl.
Välkommen till ett prestigelöst team med stark lagkänsla! Hos oss är vikten av samarbete högre än den individuella prestationen, vilket medför att vi vid behov hjälper varandra med olika uppgifter inom bemanningen. Vi arbetar dagligen med våra värderingar - Passion, Entrepreneurship, Responsibility, Customer Centricity and Team Spirit och vi brinner för det goda värdskapet i alla våra interna och externa touchpoints.

Kvalifikationer
Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Säljdriven: du drivs av att göra affärer och tar tillvara på affärsmöjligheter på bästa sätt.
Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen.
Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och kunna prioritera och agera.
Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt.
Tidigare erfarenhet av liknande arbete ses som en fördel.
Du får gärna vara van att arbeta i olika system.
B-körkort är ett krav.

Om dig
Du drivs av att bygga förtroendeingivande relationer med både kandidater och kunder, är affärsmässig och innehar förmågan att fånga upp kunders önskemål och har alltid fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden. Du är en god ledare och förebild som bidrar till en hög konsultnöjdhet. Du brinner för affären och leverans där du har kund, konsult och kandidat i fokus! Som person är du ansvarstagande, proaktiv, arbetar strukturerat och när det krävs så har du inga problem med att ta snabba beslut. Vi söker dig som vill ha kul på jobbet och som mer än gärna sprider din positiva energi. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig!
Vi erbjuder
Tjänsten innebär stor frihet under ansvar där du får stora möjligheter att påverka innehållet i din vardag, vi kan verkligen säga att ingen dag är den andra lik. Hos oss på Adecco står människan i fokus och likaså våra värderingar; Passion, Laganda, Kundfokus, Ansvar och Entreprenörsanda.

Så ansöker du
Tjänsten som Business Manager är en intern tjänst där du tillhör vårt kontor i centrala Halmstad. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. Vi har trygga anställningsvillkor och du omfattas av försäkringar och företagshälsovård. Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning. Start är enligt överenskommelser, men gärna så snart som möjligt.
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, sök därför så snart som möjligt. Vänligen bifoga CV och personligt brev. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Vänligen notera att vi använder oss också av engelska i våra rekryteringsprocesser.
Välkommen med din ansökan!
Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra 20 kontor spridda över landet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Adecco Sweden AB, Halmstad
Köpmansgatan 23
30242 Halmstad

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677)
Köpmansgatan 23 (visa karta)
302 42  HALMSTAD

Arbetsplats
Adecco Sweden AB, Halmstad

Jobbnummer
5843040

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Halmstad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Halmstad: