Business Controller till interimsuppdrag i föränderlig miljö!

SJR AB / Administratörsjobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Alingsås, Lerum, Borås, Kungälv, Göteborg eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 500 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef- och specialistnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen?
Vår kund som är ett internationellt bolag befinner sig i en spännande förändringsfas och har ett behov av en erfaren Business Controller under vår rekryteringsprocess. Du ingår i ett större sammanhang med stor kontaktyta både på kontoret i Alingsås och på andra orter. Arbetet omfattar till stor del prissättning och kostnadsuppföljning samt att i stort stötta resultatansvariga med rapportering, analys och uppföljning. Du är del av en transaktionstät miljö och ingår i ett team om fyra Controllers. Du erbjuds en självständig roll och rapporterar till CFO på plats.

Arbetsplatsen är belägen i Alingsås. Resor till övriga kontor kommer att förekomma till viss del. Tjänsten utgörs av ett uppdrag som SJR-konsult under vår rekryteringsprocess. Starten är omgående och pågår under en period om cirka 3-6 månader.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och har några års erfarenhet inom Controlling i en affärsnära roll. Du har grundläggande redovisningskunskaper och du har mycket goda kunskaper både i svenska och i engelska. Meriterande är erfarenhet från internationell verksamhet. Såväl mycket goda Excelkunskaper som systemvana är en nödvändighet.

Som person trivs du gott i en föränderlig miljö och du vill gärna påverka och bidra med förslag på förbättringar. Du är van att arbeta mot deadlines och ser alltid till att leverera i tid. För att trivas i rollen är i övrigt av vikt att du är trygg i dig själv och kan kommunicera med olika typer av människor.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Karin Fors på 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Visstid Visstid

Publiceringsdatum
2017-01-24

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Fors 0313335475

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, 4tr

Jobbnummer
3279988

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: