Business Concierge
Grandeur Sweden AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Grandeur Sweden AB i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Business Concierge - Grandeurs ansikte utåt
Ett av våra tjänsteområden heter Business Portier Service. Som namnet antyder riktar den sig bara till företag och dess personal.
Grandeur söker nu en person med hög servicekänsla till vår Business Concierge Service. I rollen som Concierge, som kan likställas med conciergeservicen på ett bra hotell så kommer du att samordna och planera företagets och dess anställdas önskemål med ett leende på läpparna.
Arbetet som Concierge är ett utpräglat serviceyrke med ständiga möten med människor. Det ställer krav på snabbhet, tålamod, nyfikenhet och ett gott humör. Det är därför nödvändigt att visa stor motivation, entusiasm och åtagande. Du kommer att ställas inför utmaningar dagligen och det kommer krävas av dig att erbjuda en servicenivå som möter och överträffar kundernas förväntan ? vid varje tillfälle.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrket där det är en självklarhet att kunden alltid är i fokus. Du har hört det förr, inställningen är alltid att kunden har rätt. Det är en av grundpelarna i Grandeurs filosofi och den skall följas i varenda situation.
Perfektion - ett ord som skall appliceras på vartenda uppdrag som man utför. Du är mycket noggrann och lämnar ingen uppgift oavslutad. Allt ifrån att klistra på ett frimärke på ett kuvert till bemötande mot kund skall ske med perfektion.
Publiceringsdatum2013-11-11Kravprofil för detta jobbErfarenheter:
• Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna inom flyg, hotell eller kryssningsbranschen på premiumnivå
• Du har erfarenhet från att arbeta med företag som har ett utifrån och in perspektiv
• Du har gärna tidigare levererat tjänster som mäts på upplevd servicenivå
• Vi ser gärna att du deltagit i utveckling av nya tjänster och erbjudanden inom servicebranschen
• Vi ser gärna erfarenhet från t.ex. kundtjänst eller 1-line support på en service desk eller liknande
• Du är väl bevandrad inom rådande etikettsregler
Ambition:
• Vill sätta ny standard
• Vill upplevas som ordningsam och strukturerad
• Att alltid själv vilja ta nästa steg och växa tillsammans med sin uppdragsgivare
Du har följande egenskaper:
• Självgående
• Lösningsorienterad
• Stresstålig
• Strukturerad och ordningsam
• Resultatorienterad
o Grandeur drivs på ett resultatorienterat sätt vilket innebär att du kommer att mätas efter de personliga mål som vi sätter tillsammans
• Flexibel
o Innebär att man inte är fast i en viss struktur och blir helt handfallen när förutsättningar ändras. Man förstår också att olika situationer kräver olika bemötande och olika personligheter.
• Yrkesstolthet
o Du bör känna dig upplyft och stärkt av att utföra en uppgift med värdighet, respekt och diskretion.
• Proaktiv
o Kvick i tankarna och fantasifull. När kunden lägger en beställning så ska man alltid tänka två steg till.
• Lyhörd
o Då man arbetar nära sina kunder dagligen så skall man ha förmåga att fånga upp information som gör att Grandeur kan vara proaktivt i sitt agerande.
Kompetenser:
• B-körkort
• Svenska och engelska i både tal/skrift
• Datorvana och orderhanteringssystem
• Högskolenivå eller liknande
Intervjuer kommer ske löpande. Vi ser gärna att du går in på hemsidan och läser om företaget innan du skickar in din ansökan.
www.grandeur.seVänligen kontakta:
Anne-Katrine Civill
Tel. 0725-62 66 33
anne-katrine.civill@grandeur.seKörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön + rörlig lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
anne-katrine.civill@grandeur.seFöretagGRANDEUR SWEDEN AB
AdressGRANDEUR SWEDEN AB
Västmannagatan 66
11325 STOCKHOLM
KontorsadressVästmannagatan 66
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0725626633
E-postadress:
anne-katrine.civill@grandeur.se Jobbnummer 1699444
Observera att sista ansökningsdag har passerat.