Budgetsamordnare till välkänt läroverk

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Stockholm

Letar du efter en tjänst där du får stor nytta av dina kunskap inom det statliga ekonomiadministrativa regelverket? Jobbar du gärna med att utveckla budgetprocesser? Är du resultat- och lösningsorienterad? Kanske är det dig vi letar efter.

Publiceringsdatum
2014-12-18

Beskrivning
Perido söker en budgetsamordnare/ekonom till vår kund, ett välkänt läroverk som forskar och håller utbildningar inom bland annat statsvetenskap, folkrätt och ledarskap. Tjänsten är placerad på vår kunds kontor i naturnära kvarter centralt i Stockholm.

I vår kunds budget- och uppföljningsprocess ingår arbete med internbudget, priskalkylering, uppföljning, analys och prognosverksamhet. En ny ekonomimodell implementerades 2014 och i och med det har verksamheten fått nya verktyg för kalkylering/budgetering och uppföljning. Därför söker vi nu en erfaren ekonom som vill ta en central roll i arbetet med att implementera modellen och delta i det fortsatta utvecklingsarbetet.

Här kommer du alltså att arbeta med vår kunds internbudgetprocess med särskilt fokus på anvisningar, stödmaterial, kalkylpriser ekonomisk uppföljning, analyser och prognoser. Avsikten är också att du har förvaltningsansvar för verksamhetens ekonomimodell och objektplan liksom för planerings- och uppföljningsverktygen Agresso Planner och Webinfo. Du arbetar med intern information och utbildning i budgeterings- och uppföljningsfrågor, och fungerar som stöd till övriga organisationen. Du kommer dessutom att delta i utvecklingen av processer och rutiner som rör hela skolans ekonomiadministration och stödfunktioner till ledning och kärnverksamhet.

För att lyckas här är det viktigt att du är initiativrik, analytisk, noggrann och drivande. Du är resultat- och lösningsorienterad och har en god organisations- och planeringsförmåga och intresse för förändringsarbete. Då vår kund verkar för mångfald och jämställdhet inom verksamheten ser vi gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Varmt välkommen med din ansökan.

Kravprofil för detta jobb
• Högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning, eller motsvarande kompetens
• Erfarenhet av att arbeta med ekonomifrågor på central nivå
• Erfarenhet av redovisnings- och/eller planeringsarbete på en statlig myndighet
• Goda kunskaper i det statliga ekonomiadministrativa regelverket
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde i januari/februari.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 11254DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
11254DB

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 11254DB
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2105966

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: