Brottsoffermyndigheten Söker Arkivansvarig Registrator

Brottsoffermyndigheten / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brottsoffermyndigheten i Umeå

Brottsoffermyndigheten är Sveriges expertmyndighet för brottsofferfrågor. Myndigheten verkar för att förbättra information och stöd för de som utsatts för brott genom att besluta om brottsskadeersättning till brottsoffer, kräva tillbaka utbetald ersättning från gärningspersoner, finansiera forskning och brottsofferinriktade projekt genom Brottsofferfonden samt genom att vara ett kunskapscentrum om brottsofferfrågor. Myndigheten finns i centrala Umeå.
Vi söker nu en arkivansvarig registrator till myndighetens ekonomiadministrativa enhet.
Arbetsuppgifterna som arkivansvarig innefattar att utreda, vårda, ordna och förteckna myndighetens handlingar samt att ge löpande råd och service i arkivfrågor. I arbetet ingår att utarbeta och förvalta interna styrdokument, såsom dokumenthanteringsplan, bevarandeplaner och arkivförteckning. Du ansvarar för att det finns väl fungerande och dokumenterade processer, från det att handlingar inkommer eller upprättas till dess att de gallras eller slutarkiveras. Du är ett konsultativt stöd för hela verksamheten i frågor om gallring, arkivering, sekretessprövningar samt utlämnade av allmänna handlingar. Hanteringen omfattar både digitalt och fysiskt arkivmaterial. Dock är myndigheten inne i en övergångsprocess till digital informationshantering och e-arkiv, där du som arkivansvarig kommer att vara en nyckelperson.
Parallellt med rollen som arkivansvarig arbetar du tillsammans med ett team av registratorer med ansvar för vanligt förekommande registratorsuppgifter, vilket bland annat innebär att hantera inkommande post, e-post, diarium och registrering.
Vi söker dig som är noggrann, stresstålig och flexibel och van att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innebär att du kommer att behöva växla mellan olika uppgifter, ibland inom snäva tidsramar, är det viktigt att du kan organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du känner dig trygg med att arbeta självständigt och fatta egna beslut, samtidigt har du en mycket god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i en servicefunktion som stödjer myndighetens övriga enheter i deras uppdrag. Stor vikt kommer därför att läggas vid personliga egenskaper.
För att lyckas i rollen som arkivansvarig registrator krävs att du kan leda, driva och följa upp dokumenthanteringsprocessen. Du måste också vara tydlig och pedagogisk då rollen innefattar att utbilda och informera inom ditt ansvarsområde.
För att bli aktuell för tjänsten ser vi att du har:
Högskole- eller universitetsutbildning innehållande arkivvetenskap, informationsvetenskap eller annan inriktning vi bedömer som likvärdig.
Aktuell erfarenhet av arbete med arkivverksamhet i offentlig förvaltning med digital informationshantering och e-arkiv.
Kunskap om offentlighets- och sekretesslagstiftning.
Erfarenhet av att besvara inkommande förfrågningar och utlämnande av allmänna handlingar.
God datorvana samt goda kunskaper inom Officepaketet.
Erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av att leda och samordna inom ett ansvarsområde, exempelvis som projektledare.
Arbetat som registrator vid annan statlig myndighet.
Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet.

Anställningen avser en tillsvidareanställning med provanställning, heltid. Tillträde snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning.
Frågor om arbetet besvaras av ekonomichef Anneli Nilsson, 090-70 82 22. För facklig information kontakta Bo Eriksson, SACO, 090-70 82 14.
Välkommen med din ansökan senast den 15 maj 2024 via e-post till registrator@brottsoffermyndigheten.se eller per post till Brottsoffermyndigheten, Box 470, 901 09 Umeå.
Bifoga sedvanliga ansökningshandlingar inklusive relevanta betyg och arbetsintyg samt ange dina löneanspråk. Märk din ansökan med ref.nr 6086/24. Vi kan komma att kalla till intervjuer under löpande ansökningstid.
Vi har noga valt rekryteringskanaler och avböjer därför vänligt kontakt från annons- och rekryteringsföretag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-15
E-post: registrator@brottsoffermyndigheten.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6086/24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Brottsoffermyndigheten (org.nr 202100-3435), http://www.brottsoffermyndigheten.se/
Storgatan 49 (visa karta)
901 09  UMEÅ

Jobbnummer
8633565

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brottsoffermyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brottsoffermyndigheten: