Brand Manager
AB Svenska Spel / Marknadsföringsjobb / Solna
2021-11-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Brand Manager" (publicerad 2023-03-20) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Svenska Spel i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Norrköping,
Gotland eller i
hela Sverige Är du en nytänkande visionär med brinnande intresse för kreativ, effektiv och ansvarsfull kommunikation? Som Brand Manager inom vårt affärsområde Tur kommer du få vara med på en spännande tillväxtresa och ansvara för att skapa fullt integrerade kampanjer, utveckla innovativa kommunikationskoncept samt bygga starka varumärkestillgångar över tid. Du kommer både på strategisk och operativ nivå driva kampanjarbetet i allt från insikt, briefarbete, konceptualisering och uppföljning. Har du dessutom erfarenhet av att ta helt nya konsumentvarumärken till marknaden finns det stor chans att det är just dig vi söker. Läs mer nedan och ansök idag!
Vad kommer du att göra?
Som Brand Manager ingår du i Team Brand Activation bestående av Brand Activation Managers, Produktionsledare och PR & Insigths Manager. Du håller ihop arbetet med årsbriefer och kommunikationsstrategier gentemot affärsområdets byråer och partners för att i linje med övergripande strategier och målsättningar ta fram en portföljövergripande och varumärkesspecifik årlig kommunikationsplan. Planen ska säkra en sömlös och fullt integrerad kommunikation genom hela kundresan i allt från varumärkesbyggande, engagemangsdrivande och taktiska insatser, samt en fullt optimerad always-on miljö med kampanj-uttag i såväl köpta, egna och förtjänta kanaler. Allt i nära samarbete med övriga interna stakeholders och agila team inom bland annat Medieköp & Performance Marketing, Vinnare & Community, Kundbasdialog och den Digitala butiken.
Vidare ansvarar rollen för att operativt driva brief- och kampanjarbete avseende utvalda varumärken utifrån kommunikationsplanen samt initiera uppföljningar och optimera pågående kommunikationsinitiativ för att nå kort- och långsiktiga affärs-, kommunikations- och varumärkesmål såsom försäljning, kännedom, reklamerinran, budskapsförståelse, avsändare, valbarhet, preferens, köpintresse, image/liking, engagemang och valda varumärkesassociationer.
Är du den som kommer att göra det?
Vi ser att du är en relationsskapande och kommunikativ person som trivs i en roll med många olika kontaktytor och högt tempo. Du har hög kapacitet, stort eget driv och mycket god förmåga att proaktivt driva förändringsarbete samt inspirera till nytänkande, kreativitet och framdrift med fokus på mod, resultat och lösning. Du tar tag i det som behöver göras och ser alltid till det som är bäst för helheten.
Att hålla dig uppdaterad inom de senaste trenderna och nyfiket söka kunskap för att bättre förstå omvärlden, populärkulturen, marknaden och målgruppens preferenser i syfte att garantera maximal affärs- och varumärkesnytta från respektive marknadsinsats är en självklarhet för dig. Du har tidigare arbetat med marknadskommunikation på strategisk och beslutfattande nivå och besitter en hög affärsmässig förmåga.
Dessutom är du analytisk och nytänkande och briljerar med din förmåga att omvandla olika typer av insikter till konkreta actions och kommunikationsinitiativ. Vidare har du djup digital kompetens och stor erfarenhet av att bygga starka varumärken i ett modernt medielandskap. Du är också van att driva kundupplevelse och tillväxt i såväl fysisk som digital butiksmiljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av agila arbetsmetoder då vi är mitt inne i en agil transformationsresa.
För att axla rollen tror vi även att du har:
• Akademisk examen med inriktning mot ekonomi, media, marknadsföring eller kommunikation i kombination med ytterligare studier på högskolenivå inom tex varumärkesstrategi, PR, digital marknadsföring, ledarskap, projektledning eller affärsutveckling.
• Flerårig erfarenhet inom varumärkesbyggande och kommunikationsarbete med en tydlig track record inom produkt- och varumärkeslanseringar, integrerade 360-kampanjer, omniupplevelser, uppföljning och analys, resultat, innovation, budgetering och projektledning.
• Utbildning och/eller erfarenheter inom sponsringsrättigheter och varumärkessamarbeten.
• God kommunikationsförmåga och presentationsteknik med ett pedagogiskt, entusiasmerande och förtroendeingivande kommunikationssätt.
• Mycket god samarbetsförmåga och skicklig kravställare gentemot externa byråer och leverantörer.
• Vana att prioritera samt växla mellan strategiskt och operativt arbete och trivas med båda delar.
• Högt integritetstänk, ansvarstagande och förståelse för lagar och regler såsom GDPR, Spellagen och Marknadsföringslagen.
• Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.
• Lång erfarenhet av budget- och resultatansvar
Vi är Svenska Spel
Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Om Tur
På Svenska Spel Tur drivs vi av att ge människor spänning, underhållning och glädje med spel som Triss, Lotto och Eurojackpot. Vi ger människors drömmar en chans och vi gör det via en fysisk lott, i mobilen eller kanske till och med i direktsänd tv.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret. Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tina Bergstedt,
tina.bergstedt@svenskaspel.se .
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här (
https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel?utm_campaign=page_130226_cta_4969676&utm_content=https%3A%2F%2Fcareer.svenskaspel.se&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page). Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på
teamta@svenskaspel.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2021-11-12ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Svenska Spel
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Svenska Spel (org.nr 556460-1812)
Arbetsplats Svenska Spel
Jobbnummer 6115777
Observera att sista ansökningsdag har passerat.