Bostadshandläggare
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Vi arbetar utifrån vår vision "Möjlighet att lyckas" och vår värdegrund som utgår från de fem begreppen: Respektfull, Delaktighet, Resultatinriktad, Professionell och Tillitsfull.
Orden är grunden i vårt varumärke och de beskriver hur förvaltningen vill uppfattas av dem vi är till för.
Hos arbetar vi bland annat med försörjningsstöd, boendefrågor, budget och skuldrådgivning, våld i nära relationer och att stödja ungdomar och vuxna i integration och etablering i det svenska samhället utifrån metoden Extraordinära resultat. Verksamheten Utredning försörjning har ca 70 medarbetare som arbetar för att nå målet att ha en etablerad och självförsörjande befolkning.
Är du duktig på att initiera goda kontakter och gillar att arbeta strukturerat och målinriktat? Nu söker vi en Bostadshandläggare till Mottagningsenheten ekonomi som ska samordna det vräkningsförebyggande arbetet inom förvaltningen samt i nära samarbete med hyresvärdar och hyresgäster möjliggöra ett kvarboende alternativt ett annat ordnat boende.
Nu har du chansen att bli en del av en stödjande, kreativ och uppmuntrande arbetsgrupp. Vårt förhållningssätt i arbetet är att vi provar nya saker för att veta vad som fungerar och vad som inte gör det. Allt för att kunna ge god service för våra medborgare och skapa en trivsam arbetsmiljö. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2020-08-14Dina arbetsuppgifterArbetet innebär att handlägga vräkningsärenden och arbeta vräkningsförebyggande. Du ger information och vägledning i bostadsfrågor till medarbetare, medborgare och samverkanspartner. Som bostadshandläggare har du en samordnande roll i vräkningsärende vilket ställer höga krav på att initiera samverkan internt och med andra myndigheter.
Du genomför hembesök tillsammans med andra aktörer i vanvårdsärenden och gör systematiskt uppföljningar på individnivå och övergripande samt presenterar resultat till nämnden. Arbetet innebär även att informera och utbilda i det vräkningsförebyggande arbetet samt kontinuerligt uppdatera riktlinje och rutiner inom området.
Hos oss får du ett omväxlande och stimulerande arbete med nya utmaningar varje dag!
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad beteendevetare eller har annan likvärdig högskoleutbildning. För att passa i rollen som bostadshandläggare krävs det att du har erfarenhet av att möta människor i kris, skapa god samverkan och samordna insatser. Vi ser gärna att du har erfarenhet av bostadsfrågor och vräkningsförebyggande arbete. Utbildning i hyresjuridik och socialrätt är meriterande.
För tjänsten krävs goda kunskaper i Officepaketet och det är meriterande om du även har kunskaper i IT-systemen Evolution och Artvise. Arbetet innebär dokumentation och kommunikation viket kräver mycket goda kunskaper i svenska och engelska och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. I arbetet förekommer hembesök vilket kräver ett B-körkort så att du kan ta dig runt i kommunen.
Det är viktigt att du är en lösningsfokuserad person som har god förmåga att knyta kontakter och initiera samverkan. Du är trygg i dig själv, självgående, ansvarstagande och förhåller dig till uppsatta mål och förväntningar på ett sätt som även skapar engagemang hos andra. Du är van att arbeta i en tillitsstyrd organisation och förstår att samverkan är nyckeln till framgång.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Placering är på Östra kommunhuset i Kristianstad med närhet till bussar.
När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Linda Ljungdahl på telefon 044-13 28 30.
Sista ansökningsdag är 2020-09-06.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AOV-2020/424".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5320928
Observera att sista ansökningsdag har passerat.