Bokslutskunnig konsult till back office - Treasury Operations
Ogunsen AB (publ) / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Till globalt bolag söker vi nu en konsult till deras Back Office under Treasury Operations.
Du kommer att tillhöra ett varmt och glatt team om ca 13 personer som arbetar tätt tillsammans. Kunden sitter i fina lokaler på Kungsholmen och uppdraget förväntas starta omgående och pågår ca 10 månader framåt.
I den här rollen kommer du att:
• Ansvara för avstämning av bolagets cash pooler samt Group Treasury's konton
• Sammanställa och kommunicera daglig likviditet
• Sammanställa kortsiktiga likviditetsprognser samt analysera och följa upp eventuella avvikelser
• Ansvara för löpande registreringar av transaktioner, räntefixing samt konfirmations- och settlementprocessen för transaktioner utförda av Group Treasury
• Utföra EMIR-rapportering
• Agera nettingcenter för koncerninterna fakturor
• Rapportera interna mellanhavanden (räntor, lån, skuld/fordran) i Cognos controller
• Delta i utveckling och optimering av back-office processer samt agera back-up och stöd för Cash Manager
För att passa i den här rollen har du relevant utbildning och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är av stor vikt att du sedan tidigare har arbetat med bokslutsarbete på en Treasuryavdelning. Som person är de en utpräglad lagspelare som uppskattar ordning och reda.
Publiceringsdatum2023-11-06Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-11-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (
https://sjr.se/integritetspolicy/) Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Kontakt Malin Lindqvist
malin.lindqvist@sjr.se Jobbnummer 8240885
Observera att sista ansökningsdag har passerat.