Boendesamordnare

Uppsala kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Uppsala
2018-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Boendesamordnare" (publicerad 2018-12-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Omsorgsförvaltningen, enhet för Stab och administration

Välkommen till Uppsala kommun! Hos oss får du 13000 kollegor inom 200 olika yrken. Varje dag jobbar vi för Uppsalas kommuninvånare: Vi lär barn att läsa, vårdar äldre, sopar gatorna, planerar fler bostäder och mycket mer. Kom och jobba med oss och få en hel kommun att fungera. Du är med och skapar ett mer rättvist och jämställt Uppsala för alla, oavsett behov och bakgrund. Det du gör på jobbet gör skillnad för någon annan.

Inom Omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.

Omsorgsförvaltningen i Uppsala kommun arbetar på uppdrag av omsorgsnämnden.
Nämnden ansvarar för all socialpsykiatri och LSS-verksamhet oavsett ålder. Vidare
ansvarar nämnden för service, vård och omsorg enligt socialtjänstlagen i ordinärt och
särskilt boende för personer upp till 65 år som har behov av sådana insatser på grund
av funktionsnedsättning eller sjukdom. Nämnden ansvarar för uppgifter enligt hälso- och
sjukvårdslagen inom ovanstående områden.

Omsorgsförvaltningen leds av en direktör och är indelad i fem avdelningar. Avdelningarna leds av avdelningschefer och i tre av avdelningarna finns enheter som arbetar med myndighetsutövning enligt SoL och LSS.

Mer information om Uppsala kommun: www.uppsala.se


Publiceringsdatum
2018-01-25

Dina arbetsuppgifter
Omsorgsförvaltningen söker två boendesamordnare på 100% som kommer att arbeta med boendeplanering/samordning på individnivå för personer som har beslut om bostad med särskild service enligt LSS och SoL.

I boendesamordarens arbetsuppgifter ingår en rättsäker och effektiv verkställighet av boendebeslut. I arbetsuppgifterna ingår även att "matcha" individens behov och i möjligaste mån önskemål om boende med ledig bostad och boendets profil. Boendesamordnaren har ansvaret för information till den enskilde, dennes företrädare och biståndshandläggare om tänkt planering. Dokumentation i personakt kring verkställighet och planering utgör en del i arbetsuppgifterna. Dessutom ingår det i boendesamordnarens arbetsuppgifter att ta fram underlag för statistik och samverkan med interna och externa samverkanspartner.

Boendesamordnaren deltar också i den långsiktiga planeringen av behovet av bostäder för målgruppen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från socionom- eller sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Arbetet kräver att du har erfarenhet av och är väl förtrogen med aktuell lagstiftning inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av biståndshandläggning, av en samordnande funktion inom LSS och SoL-boenden samt erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
Du har goda IT-kunskaper, förmåga att uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift och innehar dessutom B-körkort. Det är en fördel om du har kunskaper i Siebel då det är meriterande för tjänsten.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du är också en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. I övrigt är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera och har dessutom en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Maarit Rajamäki, enhetschef, 018-727 09 73

Fackliga företrädare:
Vision, Jennie Eriksson, 018-727 24 39
SSR, Maria Persson, 018-727 24 24

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 94.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning. 100%. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-12
Ange följande referens när du ansöker: OSN-2018-0070
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala kommun

Adress
Uppsala kommun

75375 Uppsala

Kontorsadress


Jobbnummer
3924659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: