Bli Uppsalahems nya lokaluthyrare
Uppsalahem / Bankjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsalahem i Uppsala Uppsalahem ska bidra till att stärka kommunens utveckling genom att med hög kompetens äga, förvalta och bygga boenden för olika faser i livet. Uppsalahem är det gröna bostadsbolaget och arbetar tillsammans med kommunen för en bättre och hållbar framtid. Var sjätte Uppsalabo har sitt hem i någon av Uppsalahems 15 500 bostäder. Vi är Uppsalas största bostadsbolag och ständigt en av de största byggherrarna i Sverige. Inom de närmaste åren står vi inför spännande utmaningar med mycket renoveringar och nyproduktion.
Publiceringsdatum2018-01-18Om tjänstenI rollen som uthyrare på Uppsalahem ansvarar du för uthyrning och marknadsföring av Uppsalahems verksamhetslokaler. Ett självständigt arbete för dig som vill vara med och påverka och utveckla närservicen i våra bostadsområden. Som uthyrare hyr du ut verksamhetslokaler, hanterar överlåtelser av lokaler och ser över och omförhandlar avtalsvillkor. Uthyrningsarbetet består även av nykundsbearbetning, att hålla visningar, erbjuda anpassningar till kunder, administration, hyresavtal, förhandling och kontraktsskrivning, samt att vårda Uppsalahems kundrelationer. Som lokaluthyrare har du ett nära samarbete med externa parter samt andra avdelningar inom Uppsalahem, främst med berörda förvaltare.
Kompetensprofil
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom fastighetsområdet. Du har juridisk kompetens kring hyreslagstiftning och några års erfarenhet av arbete med lokaluthyrning av kommersiella lokaler. För att lyckas i rollen krävs att du är en skicklig kommunikatör som med lätthet uttrycker dig både muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska. Om du har fler språkkunskaper är detta meriterande. Det är önskvärt att du har B- körkort.
Som uthyrare lyckas du med uppdraget om du har ett kundorienterat arbetssätt och trivs med att ha många externa och interna kontakter. För att skapa goda resultat i jobbet krävs att du har extra sinne för ordning och reda och är en vass administratör. Ett redan upparbetat externt nätverk är också en fördel för att hitta nya hyresgäster till våra verksamhetslokaler.
Mer information
Tjänsten är en visstidsanställning med önskad tillsättning snarast och som pågår tom 31/12 2018. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta gärna Mimmi Calles Hedenberg, Chef Förvaltningsutveckling tel: 018- 727 35 37 eller Cajsa Ahlström, HR Generalist tel: 018- 727 35 91. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag. Sista ansökningsdagen är 2017-02-08.
Vad erbjuder vi
Ett arbete i en av Sveriges mest expansiva regioner. Själva tycker vi att Uppsalahem är ett lagom stort företag, litet nog för att präglas av en vi-anda och stort nog för att vara en viktig aktör i bostadsbranschens utveckling. Vi bygger och förnyar bostäder i kombination med att vara en aktiv kundnära bostadsförvaltare. I vår utveckling av Uppsalas stadsmiljö har vi stort fokus på miljö- och energifrågor och modern teknik. Vårt arbetsgivarvarumärke präglas av att kompetens och talanger utvecklas.
Chef Förvaltningsutveckling
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsalahem
AdressUppsalahem
St: Persgatan 28
75329 Uppsala
KontorsadressSt: Persgatan 28
Jobbnummer 3911050
Observera att sista ansökningsdag har passerat.