Biträdande verksamhetschef inom HVB
Säviq Kvinnobehandling AB / Sjukvårdschefsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säviq Kvinnobehandling AB i Gävle,
Söderhamn,
Säter,
Bollnäs,
Borlänge eller i
hela Sverige Klappar ditt hjärta för verksamhetsutveckling utifrån ett kvalitativt perspektiv? Är du en driven och samarbetsorienterad person, som motiveras av att driva förändring, då är detta rollen för dig!
Vi inleder under hösten en spännande resa, där vi etablerar en ny roll för att stärka upp och kvalitetssäkra arbetet i vår verksamhet. Nu söker vi en biträdande verksamhetschef inom Team Olivia till vårt marknadsområde Individ & Familj, som vill bli en del av vårt fantastiska team på Säviq Kvinnobehandling.
Om Säviq Kvinnobehandling
Säviq Kvinnobehandling grundades 2015 och erbjuder 24 vårdplatser. Verksamheten är ett hem för vård och boende med specialinriktning för målgruppen kvinnor med missbruk/beroende och samsjuklighet. Vårt team arbetar utifrån KBT-grund och bedriver högintensiv behandling, som är strukturerad med ett tydligt innehåll på grupp- och individnivå. Alla klienter på boendet ges i övrigt möjlighet att ta med sig husdjur, såsom hund och katt. Tillsammans skapar våra medarbetare på bästa sätt ett stöd i klientens egen förändringsprocess.
Om rollen
Som biträdande verksamhetschef är du verksamhetschefens högra hand. Du stöttar i den dagliga driften och verksamhetsplaneringen, för att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en god vård- och omsorg med kvalitet. Arbetet bedrivs i nära samarbete med Team Olivias stödteam samt stödfunktioner inom koncernen såsom HR, ekonomi och kvalitet. Du ingår i den lokala verksamhetsledningen och rapporterar till verksamhetschef.
Tillsammans med verksamhetschefen ansvarar du för:
Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning
Att bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling
Säkerställa att regelverk, avtal och uppdrag efterföljs i verksamheterna
Hantera extern kontakt med handläggare, godemän och uppnå ett gott samarbete med både klient, beställare och anhöriga
Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål
Samarbeta med säljfunktionen
Vem är du?
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet samt missbruk/beroendevård. Du är en trygg och kommunikativ ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Du är ansvarstagande, driven, coachande och vågar ta ett stort ansvar.
Med en god förmåga att arbeta både självständigt och i team skapar du ett gott samarbete med både medarbetare, närstående och klienter. Utifrån ett affärsorienterat förhållningssätt bidrar du som ett stöd i uppföljning och analys av verksamhetens budget och resultat. Vidare har du ett flexibelt förhållningssätt, och kan hantera flera uppgifter parallellt och anpassa dig till förändringar.
Kvalifikationskrav
Publiceringsdatum2023-10-24UtbildningsbakgrundHögskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)
Utbildning i socialrätt
Dina erfarenheter
Erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet
Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711
Meriterande om du därtill har;
Tidigare erfarenhet av arbete inom en HVB verksamhet och/eller arbete inom missbruk/beroendevård
Tidigare erfarenhet som ledare alternativt utbildning inom ledarskap
Erfarenhet av försäljningsarbete
Erfarenhet från budgetarbete, ekonomisk analys
Erfarenhet av HR-arbete (grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö)
Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet
Kunskaper i systemet Quinyx
Övriga krav
Flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift
Goda datorkunskaper
B-körkort
Vad vi kan erbjuda
Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.
Placering
Du kommer att vara placerad på verksamheten Säviq Kvinnobehandling som är lokaliserad i Söderhamn. Vi tror att du finns lokaliserad i Söderhamn, Gävle, Hudiksvall eller Bollnäs med omnejd.
Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag är 12 november. Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll som en del av vår rekryteringsprocess.
Om anställningen:
Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelse
Anställningen är på heltid, tillsvidare
Vi tillämpar provanställning 6 mån
Vid frågor om tjänsten kontakta:
Regionchef Lena Book,
lena.book@klaragarden.seVarmt välkommen med din ansökan!
Om företagetTeam Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år
2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.
Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet gör vi skillnad för fler. Varje dag.
www.teamolivia.se (
http://www.teamolivia.se/) Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säviq Kvinnobehandling AB (org.nr 556427-6334),
https://www.saviq.se/sv Arbetsplats Säviq Kvinnobehandling
Jobbnummer 8213837
Observera att sista ansökningsdag har passerat.