Biträdande HR-chef

Bergs kommun / Administratörsjobb / Berg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun i Berg, Östersund, Härjedalen eller i hela Sverige

Välkommen till Bergs kommun.
Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1200 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Bergs kommun befinner sig i ett expansivt skede och har det senaste året ökat verksamheten med ca 10%
HR-avdelningen ansvarar för den övergripande arbetsgivarpolitiken och IT-utveckling mm och utgör ett stöd till den politiska processen i dessa frågor. I detta arbete ingår band annat att utveckla, förbättra, driva och kvalitetssäkra system och rutiner.
HR-avdelningen i Bergs kommun består av tre funktioner: Personalstöd, IT-stöd och bemanningsenheten Resursen. Totalt arbetar 20 anställda vid avdelningen.
Avdelningen leds av HR-chef med hjälp av biträdande chef samt IT-chef och bemanningschef.

Publiceringsdatum
2016-06-22

Dina arbetsuppgifter
• Arbetsuppgifter
• Som biträdande HR-chef arbetar du i huvudsak gentemot personalstöd men har också delansvar gentemot IT-stöd och bemanningsenheten, kommunens ledningsgrupp samt den politiska ledningen.
• Arbetsuppgifterna består förutom det biträdande chefskapet av arbetsrättslig problematik och kollektivavtalshantering, utvecklingen, arbetsmiljö- och rehabiliteringsfrågor, personalplanering och utbildning, utveckling och implementering av förändrade och nya stödsystem.
• Vidare arbetet med sjukskrivningstalen, som nu minskar, rehabilitering och rekrytering.
• Ett strategiskt mycket viktigt arbete som pågår är kring begreppet "Attraktiv arbetsgivare" liksom arbetet med uppbyggnad av en Arbetsmiljöenhet.
• En viktig uppgift är dessutom att representera arbetsgivaren Bergs kommun i det dagliga arbetet

Kvalifikationer
• Du som söker ska ha tillämplig högskoleutbildning inom PA-området, minst några års erfarenhet från arbetsområdet och gärna chefserfarenhet.
• Erfarenheter helst inom kommunal verksamhet. God datorkunskap och datavana

Dina egenskaper
• För att trivas i rollen som biträdande HR-chef ska du vara flexibel och trivas med att arbeta i högt tempo i en dynamisk miljö. Du är serviceinriktad, tydlig i din kommunikation och duktig på att skapa goda relationer. Du tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Du ska dessutom trivas och känna dig trygg i rollen som företrädare för arbetsgivaren Bergs kommun.
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och till rätt person erbjuder vi ett spännande och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter

Utbildningsinriktning:
• Personal/HR

Utbildningsnivå:
• Universitet/Högskola

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-22
Ange följande referens när du ansöker: Bitr HR-chef 2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bo Lindström, HR-chef (+46) 0687-16100

Företag
Bergs kommun

Adress
Bergs kommun
BOX 73
84040 Svenstavik

Kontorsadress
ÄNGESVÄGEN 2 -4, 84040 Svenstavik

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2920768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun: