Biståndshandläggare till Älmhults kommun

Älmhults kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Älmhult
2017-11-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till Älmhults kommun" (publicerad 2018-04-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Socialförvaltningen i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och har en befolkning som växer. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo med nära till det mesta och goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Vi söker nu en biståndshandläggare till äldreomsorgen.


Publiceringsdatum
2017-11-24

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen i Älmhults kommun erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete. Hos oss möter du en arbetsplats där kompetens, egna initiativ och egen utveckling uppmuntras.

Som biståndshandläggare kommer du att ansvara för myndighetsbeslut inom äldreomsorgen. Detta innebär att utreda, pröva, besluta och följa upp beslut kring den enskildes behov av bistånd enligt socialtjänstlagen. Arbetet innebär en nära dialog med personer som söker stöd och hjälp och deras anhöriga.

Som biståndshandläggare i Älmhults kommun arbetar du i tätt samarbete med andra yrkeskategorier och är delaktig i teamet kring den enskilde. Sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, demenssjuksköterska och enhetschef har sina kontor i samma byggnad som biståndshandläggarna, vilket bidrar till ett nära och enkelt samarbete. Du har alltid nära till det kollegiala stödet. Vårt kontor är beläget i Älmhults centrum på gångavstånd till stationen.

Vi förväntar oss att du aktivt deltar i planering, uppföljning och utveckling av verksamheten och att du arbetar utifrån vår värdegrund som bygger på de tre grundpelarna professionalism, öppenhet och engagemang. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med frihet under ansvar, där du får möjlighet att göra skillnad.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten, och har modet att pröva dem.
• är ansvarstagande.
• är en god kommunikatör.
• har god datorvana.
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• är öppen för förändringar och ser det som en utvecklande del i arbetet.

För tjänsten krävs körkort B.

Erfarenhet av biståndshandläggning är meriterande. Det är positivt om du har fler språkkunskaper än svenska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-11
Ange följande referens när du ansöker: A733364/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingrid Göransson 0476-55392
Emma Rodin 0476-55404

Företag
Älmhults kommun, Socialförvaltningen

Adress
Älmhults kommun, Socialförvaltningen
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
3821853

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Socialförvaltningen: