Biståndshandläggare SoL, Solna stad
Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Vaxholm eller i
hela Sverige I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.
Omvårdnadsförvaltningen söker en vikarie för en av våra biståndshandläggare som ska vara föräldraledig och en vikarie till vårt resursteam.
Vi söker dig som är engagerad och som vill arbeta som biståndshandläggare i Solna stad med myndighetsutövning. Hos oss arbetar vi teambaserat, vilket gör att du snabbt kommer in i arbetet och i gemenskapen på avdelningen. Avdelningen har ett nära samarbete med kvalitetsavdelningen och vi arbetar kontinuerligt med olika utvecklingsfrågor och projekt.
Vi kan erbjuda dig en stabil arbetsgrupp med positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Vi har en god stämning med mycket skratt och högt i tak. Du får en mentor och en introduktion när du börjar, så du kan känna dig trygg i ditt arbete. Våra lokaler finns i Solna stadshus, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.
Beskrivning av arbetet/uppdraget
Ditt uppdrag som biståndshandläggare är att med kunden i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen utifrån ansökan om bistånd. I arbetet ingår det att kontinuerligt följa upp beställda insatser gentemot den enskilde och utföraren samt bidra till avdelningens utvecklingsarbete. Vi använder ÄBIC (äldres behov i centrum) som utredningsmetodik och lägger stor vikt vid rättssäkerhet och på uppföljningsarbete.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har socionomexamen eller jämförbar högskoleutbildning. Du har erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare inom de senaste åren eller så har du nyligen gjort din praktik inom socialtjänstens myndighetsutövning. Har du även erfarenhet från annan myndighetsutövning och från vård och omsorg ser vi det som en bra merit. Du har kunskaper i den lagstiftning och de regelverk som styr vårt arbete och du har erfarenhet av handläggning och dokumentationsvana. Dina kunskaper i svenska språket ska vara mycket goda i att förstå och uttrycka dig i tal och skrift och du har datorvana. De datasystem vi använder är Procapita och PhoniroCare och det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i dessa.
Rollen som biståndshandläggare kräver att du är serviceinriktad, flexibel och strukturerad samtidigt som du ger ett bra bemötande, fattar välgrundade beslut och håller en hög rättssäkerhet. Du ska vara tydlig i din kommunikation, kunna säkerställa att budskap når fram och att du blir förstådd. Det är viktigt att du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan strukturera arbetet, samtidigt som du ska kunna samarbeta med kolleger, närstående och med andra professioner. Som person ska du vara engagerad och mogen och kunna anpassa dig till olika situationer när det behövs. Du ska vara lojal mot de beslut som fattas och ha en helhetssyn på den enskilda individen och verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värderar livs- och yrkeserfarenhet högt.
Anställningens omfattning Tidsbegränsad anställning, vikariat t.o.m. augusti 2016 med eventuell möjlighet till förlängning.
Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2015-11-29
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer vi att, ha fortlöpande under rekryteringsprocessen.
Lön Månadslön med individuell lönesättning
Förmåner Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag, tillgång till gym i huset, fortlöpande kompetensutveckling, och ett nytt årsarbetstidsavtal från 2016.
Kontaktpersoner Kristina Jungmar, chef för myndighetsutövning SoL tel. Kontaktcenter 08-746 10 00 och Kristina Landelius, samordnare tel. Kontaktcenter 08-746 10 00
Fackliga företrädare Vision och SSR kan kontaktas via kontaktcenter tel. 08-746 10 00
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen med din ansökan!
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-10-30ErsättningIndividuell månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSolna Stad
AdressSolna Stad
Solna stad Omvårdnadsförvaltningen plan 5
17186 Solna
KontorsadressSolna stad Omvårdnadsförvaltningen plan 5
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2503861
Observera att sista ansökningsdag har passerat.