Biståndshandläggare inom socialpsykiatri och LSS

Kumla kommun / Administratörsjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kumla kommun i Kumla

Vill du vara med och forma morgondagens biståndshandläggning? Vi söker dig som vill ha ett betydelsefullt uppdrag med fokus på rättssäker handläggning och professionellt bemötande.

Tjänsten som socialpsykiatrihandläggare ingår i biståndsenheten som består av 11 medarbetare som handlägger ärenden gällande LSS, hemtjänst, vård- och omsorgsboende samt boendestöd. Enheten leds av enhetschef och gruppledare som båda har mångårig erfarenhet av handläggning inom enhetens område.

Jag som blir din närmsta chef heter Eleonore Kanervisto. Jag har sedan 2010 arbetat med både myndighetsutövning och utförande av hjälp och stödinsatser till äldre och personer med olika typer av funktionsvariation. Att arbeta för en rättssäker myndighetsutövning med ett gott bemötande till våra medborgare driver mig i mitt arbete. Jag har en fantastisk arbetsgrupp på 11 personer där det råder god stämning och man hjälper och stöttar varandra i att utveckla och förbättra vår verksamhet både i det stora och i det lilla. Kumla kommun har framåtanda och visioner vilket gör att det är roligt och utvecklande att arbeta just här! Vill du bli en del av vårt team?

Publiceringsdatum
2024-08-12

Arbetsuppgifter
Som socialpsykiatrihandläggare blir din uppgift att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt LSS och socialtjänstlagen samt följa upp och ompröva beviljade beslut. Du kommer arbeta mot målgruppen personer med psykisk ohälsa och funktionsnedsättning. Du kommer att ha nära samarbete och kontakter med de övriga handläggarna på enheten, med utförare, anhöriga, sjukvården samt övriga aktörer. Du ska självständigt bedriva omvärldsbevakning för ditt yrkesområde och medverka i förvaltningens utvecklingsarbete.

Vi vill att du ska trivas, utvecklas och lyckas med ditt uppdrag. Vi satsar därför på ett nära stöd från kollegor, gruppledare och chefer. Vi satsar också på kompetensutveckling för att skapa förutsättningar för dig och dina kollegor att lyckas i arbetet att uppnå våra mål. Detta handlar om både intern och extern kompetensutveckling för att hålla oss uppdaterade med gällande rättsläge och handläggning enligt arbetssättet Individens behov i centrum (IBIC). Vi har de senaste åren satsat på att höja kompetensen inom IBIC för att säkerställa att alla personer vi träffar görs delaktiga i utredning om insatser. Vi erbjuder även goda möjligheter till friskvård i syfte att få hälsosamma arbetsplatser.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av handläggning inom SoL och LSS. Meriterande är utbildning och erfarenhet inom IBIC, verksamhetssystemet Life Care och MI.

Du är bra på att möta människor i olika lägen i livet. Du är modig och bra på att hantera olika situationer som kan uppstå i dessa möten. Du kan också vara flexibel och hitta lösningar med individen i centrum. Andra egenskaper som vi ser är viktiga är att du är ansvarfull, att du kan arbeta självständigt och prioritera och att du är trygg i att fatta beslut.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag.

Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag.
Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2023 klicka här:
https://youtu.be/xaWHncAO8jg?si=eM60O_6E8d9pAk4E

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SO 64/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kumla kommun (org.nr 212000-1975)

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Kumla kommun

Kontakt
Enhetschef Biståndsenheten
Eleonore Kanervisto
eleonore.kanervisto@kumla.se
019- 58 83 65

Jobbnummer
8834419

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kumla kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kumla kommun: