Biståndshandläggare inom äldreomsorg
Stockholms stad; Södermalms stadsdelsförvaltning, beställarenhet / Behandlingsassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad; Södermalms stadsdelsförvaltning, beställarenhet i Stockholm Stockholms Stad
712 Södermalm stadsdelsförvaltning
Södermalms stadsdelsförvaltning, Beställarenheten för äldre
Beställarenheten för äldre har inlett en genomgripande organisationsutveckling. Målen för enheten är bl a att uppnå hög rättssäkerhet genom bl a lika bedömningar, att hålla budgeten, att skapa en god arbetsmiljö och en lärande organisation, att vara tillgängliga och att motverka sårbarhet. Vidare ska vi öka vår kompetens inom olika specialområden. För att uppnå målen arbetar vi i arbetslag och i specialistteam. Vid enheten arbetar 23 biståndshandläggare, ett administrativt team, ett färdtjänstteam, en anhörigkonsulent och en enhetschef.
Du kommer att ingå i ett specialistteam, som förutom att handlägga sedvanliga ansökningar av äldreomsorg, ska ansvara för handläggning för personer 65 år och äldre med missbruks- eller psykiatrisk problematik.
Ett absolut krav är att du har socionomutbildning med inriktning mot äldre eller tidigare motsvarande utbildning samt erfarenhet från att arbeta som biståndshandläggare inom äldreomsorg. Erfarenhet från handläggning för personer med missbruks- eller psykiatrisk problematik och vana vid Stockholms stads verksamhetssystem Paraplyet är meriterande.
Din förmåga att samarbeta, att ta ansvar samt att medverka i utvecklingsarbete kommer att tillmätas stor betydelse. Du ska också vara duktig på att uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt. Arbetet kräver förmåga att arbeta självständigt och i team.. Du behöver ha ett smidigt och bra bemötande av enskilda, anhöriga och samarbetspartners, en god pedagogisk förmåga, kunna organisera ditt arbete väl och i övrigt uppfylla de krav som ställs på myndighetsutövning. Kunskaper i tillämplig lagstiftning är nödvändig.
Vikariatet ska tillsättas under ordinarie befattningshavares tjänstledighet för att utföra annat uppdrag inom enheten.
Av oss får du ett roligt arbete med höga krav samt kompetenta, engagerade och trevliga kolleger.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Anja Schulstad,08-508 13 156
Christina Lindström, administrativ sekreterare,
08-508 12 536
Faklig representant/fackliga organisationer
SACO: Catarina Hillås-Lindberg, tel. 08- 508 12 000
SKTF: May-Brith Hillberg, tel. 08- 508 13 597
Tillträde: Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2008-10-02Arbetstider och omfattningHeltid 2009-12-31
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-10-27
Ansökan skickas till:
Agneta Andersson
Göta Ark 200
118 72 Stockholm
Ansökan kan skickas till e-postadress:
agneta.andersson@soder.stockholm.seKontaktFöretagStockholms stad; Södermalms stadsdelsförvaltning, Beställarenheten för äldre
AdressStockholms stad; Södermalms stadsdelsförvaltning, Beställarenheten för äldre
Södermalm stadsdelsförvaltning
Jobbnummer 324467
Observera att sista ansökningsdag har passerat.