Biståndshandläggare administrativ, vikariat
Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen. / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen. i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Enskede Årsta Vantör är en av 14 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.
Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.
Vi strävar hela tiden efter att Enskede Årsta Vantör ska vara ett stadsdelsområde för alla. Våra fokusområden är: Attraktiv arbetsgivare, jämställdhet och bemötande.
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.
Biståndshandläggare till funktionsnedsättning och socialpsykiatri
Då en av våra administrativa biståndshandläggare går på tjänstledighet söker vi nu en administrativ biståndshandläggare till funktionsnedsättning och socialpsykiatrin.
Kanske är det just du som vill vara med och bidra till ett bättre Stockholm? Vårt huvudkontor ligger vid Globen i södra Stockholm nära tunnelbanan och ett stort utbud av restauranger, caféer och shopping.
Tveka inte - sök tjänsten idag!
Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten för stöd och service till personer med funktionsnedsättning och socialpsykiatri består av 37 medarbetare och vi är organiserade i tre olika specialiserade grupper, socialpsykiatri, funktionsnedsättning barn och unga och funktionsnedsättning vuxen. Enheten är bemannad med en enhetschef, tre biträdande enhetschefer, 26 biståndshandläggare, 2 administrativa biståndshandläggare, 4 administrativa assistenter och en uppsökande biståndshandläggare.
Varför ska du söka jobb hos oss?
Hos oss får du härliga kollegor som har roligt på jobbet. Vi kännetecknas av struktur, god trivsel och intresse för utvecklingsarbete. Under 2018 var vi med och tävlade i Stockholms stads kvalitets- och utvecklingstävling. Vi arbetar t.ex. mycket med MI, jämställdhetsarbete, barn delaktighet och annan metodutveckling på enheten. I vår grupp har vi höga ambitioner, vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör. Som ny medarbetare får du en mentor. Det nära ledarskapet präglas av prestigelöshet och hög tillit till medarbetarna med hög delaktighet och möjlighet till inflytande.
Publiceringsdatum2018-12-12Dina arbetsuppgifterRollen som administrativ biståndshandläggare inom enheten är betydelsefull och mångfacetterad och dua har stora möjligheten att utveckla och styra ditt arbete.
Du kommer att till största del arbeta administrativt med delar som har en direkt koppling till biståndshandläggningen på enheten. Biståndshandläggningen rör personer under 65 år, både enligt SoL och LSS. Du kommer ha huvudansvaret för samtliga assistansersättningsärenden och trygghetslarm, då den enskilde inte har andra insatser, inklusive sjuklöner och dessa fakturor. Du kommer även fungera som en länk mellan biståndshandläggare och controller, stötta biståndshandläggarna i arbetet med de vårdkostnadsfiler som finns för varje biståndshandläggare. Utöver detta kommer du kommer även ansvara för beställningar av turbundna resor tillsammans med en annan handläggare, utföra vissa datainsamlingar, omregistreringar, enkäter etc. I arbetet ingår även att du deltar i utvecklingsarbete inom enheten.
KvalifikationerFör denna tjänst krävs att du har:
- Socionomexamen eller utbildning som bedöms som likvärdig
- Erfarenhet av liknande arbete och kunskap om vuxna med funktionsnedsättning
- Datavana
- Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt
Meriterande:
- Erfarenhet av Stockholms Stad - Paraplyet och DUR
- Kunskaper i MI
- Excel
- Ekonomikunskaper
Utöver dina formella kompetenser kommer vi också se till följande personliga egenskaper; Som person är du flexibel, stabil, strukturerad, tydlig och har lätt för att samarbeta. Du har ett respektfullt bemötande mot såväl brukare, anhöriga och samarbetspartners. Du bidrar aktivt till en bra arbetsmiljö. Vi vill att du är uthållig och behåller lugnet i stressiga situationer samt att du tar initiativ och kan göra korrekta avvägningar, prioriteringar och är beslutsam.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-26
Ange följande referens när du ansöker: 2018/7857
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngelica Lindström 0850814578
FöretagStockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.
AdressStockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.
Slakthusplan 8A
11221 Stockholm
KontorsadressSlakthusplan 8A
Jobbnummer 4506868
Observera att sista ansökningsdag har passerat.