Biståndshandläggare
Strängnäs kommun, Biståndshandläggning / Administratörsjobb / Strängnäs
2013-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2015-01-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Biståndshandläggning i Strängnäs Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 000 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens 33 000 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åker och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm tar du dig på mindre än en timme.
Verksamheten för myndighet och bistånd inom Socialkontoret arbetar i tre team utifrån målgrupperna: LSS och kommunal psykiatri; hemtjänst och vårdplaneringar och beslut om hemtjänst, särskilt boende samt färdtjänst/riksfärdtjänst
Publiceringsdatum2013-12-23ArbetsuppgifterVill Du bidra till en rättsäker behovsprövning för de äldre?
Nu välkomnar vi en Biståndshandläggare gärna med erfarenhet av biståndsbedömning inom områdena hemtjänst och vårdplanering.
Arbetsuppgifterna som Biståndshandläggare består huvudsakligen av att utreda behov och fatta beslut om insatser, medverka i planering och uppföljning av beslutade insatser samt att samarbeta med utförare och berörda myndigheter. Därutöver vill vi att du deltar i vårt gemensamma arbete för ständiga förbättringar präglat av en vilja att förenkla och förtydliga.
Att arbeta som Biståndshandläggare i Strängnäs kommun är ett omväxlande och stimulerande arbete i en lärande organisation.
Vi är en del i en värdegrundsstyrd organisation med utgångspunkt från det politiska beslutet att implementera leanfilosofin i hela den kommunala organisationen.
Strängnäs kommun tillämpar valfrihetssystemet (LOV) inom hemtjänstens område. Vi använder oss av verksamhetssystemet Treserva.
KvalifikationerHögskole- eller universitetsexamen Sociala omsorgsprogrammet alternativt socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
För att vara framgångsrik i rollen som Biståndshandläggare ser vi att du:
• har förmågan att driva flera komplexa utredningar samtidigt
• är snabblärd och flexibel i din planering
• är en god kommunikatör och skapar förtroende för din person hos såväl omsorgstagare som anhöriga och samarbetspartners
• är en utpräglad lagspelare med egen drivkraft
• har god förmåga att formulera dig tydligt i tal och skrift
Giltigt körkort med B-behörighet erfordras.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i dokumenthanteringssystemet Treserva
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse eller snarast.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-15
Strängnäs kommun sätter medborgarnas behov i centrum och arbetar hållbart över tiden. Vårt arbetssätt är mål- och resultatorienterat, vi arbetar enkelt och synligt - lätt att göra rätt och vi vågar pröva nytt!
Strängnäs kommun eftersträvar mångfald i alla hänseenden.
Det är ditt ansvar som sökande att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på till exempel ansökningshandlingar är vi skyldiga att lämna ut dem.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Ange följande referens när du ansöker: 274/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Jäderlund, Verksamhetschef 0152-295 84
Marianne Svensson, Samordnare 0152-290 54
Stefan Öhlund, Personalvetare 0152-291 62
Facklig kontaktBarbro Karlsson, Vision 0152-291 91
FöretagSträngnäs kommun, Biståndshandläggning
AdressSträngnäs kommun, Biståndshandläggning
64580 STRÄNGNÄS
Jobbnummer 1737462
Observera att sista ansökningsdag har passerat.