Biståndshandläggare
Mullsjö kommun, Social Hälso o Sjukvård / Administratörsjobb / Mullsjö
2020-11-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2021-06-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Mullsjö,
Habo,
Jönköping,
Tidaholm,
Ulricehamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mullsjö kommun, Social Hälso o Sjukvård i Mullsjö Mullsjö är en kommun med ca 7 300 invånare, 3 mil nordväst om Jönköping. Kommunen är känd för sina många möjligheter till friluftsliv men också för sitt rika förenings- och kulturliv. Pendlingsmöjligheterna är goda från såväl Jönköping, Falköping, Skövde, Ulricehamn, Tidaholm som Göteborg.
Söker du ett utmanande och stimulerande arbete? Då har du hittat rätt!
Utredningsenheten kan erbjuda dig ett vikariat som biståndshandläggare då en av våra handläggare är föräldraledig.
Utredningsenheten är en del av Verksamhetsområde Myndighet och består av fyra biståndshandläggare och en anhörigsamordnare.
Publiceringsdatum2020-11-25ArbetsuppgifterAtt arbeta som biståndshandläggare hos oss innebär att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och Socialtjänstlagen. I arbetet ingår även att följa upp och ompröva tidigare fattade beslut.
Du arbetar självständigt med dina ärenden och arbetet innebär kontakter med de personer som behöver stöd och hjälp men även kontakter med deras anhöriga eller annan företrädare. Arbetet innebär även samarbete både inom gruppen och med andra yrkesroller och samverkansparter.
KvalifikationerVi söker dig som har examen från socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning och god kännedom om gällande lagstiftning och socialtjänstens uppdrag är meriterande.
Vi värdesätter att du är en modig och lösningsfokuserad person som ser möjligheter i människors förutsättningar att utvecklas. Vi värdesätter även att du är positiv, ansvarsfull, noggrann, strukturerad och har en god samarbetsförmåga.
Då vi är en liten grupp är vi beroende av varandras flexibilitet och förmåga att hantera variationer under arbetsdagen. Du behöver därför snabbt kunna ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar.
Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god datavana.
Erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och äldre samt myndighetsutövning är meriterande.
Vi arbetar enligt arbetsmetoden IBIC (individens behov i centrum) och kunskaper och erfarenheter inom detta är meriterande.
Körkort är ett krav, då resor i tjänsten förekommer.
I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet önskvärd.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast., upphör: Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid i Mullsjö kommun, till och med 2021-08-31.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMullsjö kommun, Social Hälso o Sjukvård
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A989311".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mullsjö kommun (org.nr 212000-1603)
Arbetsplats Mullsjö kommun, Social Hälso o Sjukvård
Jobbnummer 5461131
Observera att sista ansökningsdag har passerat.