Bid Manager till Service
Siemens AB / Säljarjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Vingåker,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Örebro eller i
hela Sverige Bid Manager till Siemens Service Säljorganisation, Finspång
Join our journey into the future!
#fastandeasyspareparts #customerathecore #goallin
Vill du bidra till att göra världen lite bättre?
Genom att göra hållbara energilösningar mer kostnadseffektiva, utveckla ny teknik för framtidens smarta industri och elektrifiera person- och godstransporter gör vi verklighet av vår vision om en hållbar värld.
#spotlightonspares
Reservdelar spelar en vikigt roll i vår verksamhet och för våra kunder. Över 30% av vår försäljning genereras av flera hundra tusen reservdelsordrar varje år. Siemens har fokus på att kontinuerligt förbättra och effektivisera våra processer och vår hantering av reservdelar för att säkerställa hög kundnöjdhet.
Bid Manager till Service
Vi söker en person till rollen som Bid Manager inom Siemens Service säljorganisation som ansvarar för att sälja reservdelar och koordinera reservdelsprojekt till Siemens MGT Gasturbiner. Vår avdelning säljer reservdelar och service till gasturbinkunder över hela världen. Vi arbetar med planerade serviceinspektioner och oplanerat underhåll vilket gör arbetet flexibelt och omväxlande. Vi har ett stort nätverk och arbetar med många olika avdelningar, både internt, externt och globalt. Vi har en viktig roll i säljprojekten där vi driver vår försäljning, rapporterar och har budgetansvar. I säljteamet arbetar du mot gränssnitt såsom inköp, teknik och projektledare. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet, framförhållning och säljfokus.
Dina arbetsuppgifter?
Du arbetar som säljansvarig för reservdelar av planerade serviceinspektioner till våra gasturbiner. I säljprojekt har du ett nära samarbete med lokal marknadsansvarig säljare samt säljare i regioner runt om i världen för att planera, offerera och sälja reservdelar i tid och enligt våra prognoser. Under pågående serviceinspektioner av våra gasturbiner är du ansvarig för extraförsäljning av både reservdelar och fältservicepersonal tillsammans med projektteamet.
Du har även möjlighet att driva större reservdelsprojekt tillsammans med teknik. I din säljroll ansvarar du för prognos och budget av dina försäljningar på din marknad - både kort- och långsiktig prognos. Arbetet innefattar även ständiga förbättringar för försäljning av reservdelar, möjlighet att driva och delta i projekt för verksamhetsutveckling samt representera reservdelsförsäljning i ett eller flera gränssnittsforum.
Din profil?
* Du har högskoleexamen och har sannolikt jobbat några år efter din examen
* Du har ett tekniskt intresse
* Du har erfarenhet av försäljning
* Du har ett intresse för att förbättra kundrelationer
* Du trivs med att ha en koordinerande roll mot ett flertal gränssnitt och många bollar i luften
* Du är organiserad och strukturerad, tycker om problemlösning och strategiskt tänkande.
* För att kunna kommunicera väl med interna och externa kontakter krävs goda kunskaper i svenska och engelska
* Att du är en lagspelare och har lätt för att arbeta inom och över avdelningsgränser samt tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete.
* Ekonomiska kunskaper ses som meriterande
* Du har god datavana och erfarenhet av att arbeta i MS Office, tidigare erfarenhet av arbete i SAP är meriterande
I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas på dina personliga egenskaper och vi söker en person som trots många avbrott kan fokusera på sina uppgifter och har en förmåga att prioritera i sitt arbete. Du kommer att ha kontakt med många olika avdelningar och individer och det krävs därför att du har förmåga att samarbeta och leverera en hög servicenivå.
Hur ansöker du?
Du är välkommen med din ansökan via siemens.se/jobb ref nr. 184699 så snart du har möjlighet och senast den 13 November. För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Pernilla Engström eller för frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Lotta Lehmusvuori, +46 70 7281380.
Fackliga representanter:
Christine Lindström, Unionen, 0122-817 28
Simon Bruneflod, Sveriges Ingenjörer, 0122-842 24
Jan Lundgren, Ledarna, 0122-812 33
Kenth Gustavsson, IF Metall, 0122-815 25
Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT
Publiceringsdatum2019-10-25ErsättningSALARY
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSiemens AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "184699".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Siemens AB (org.nr 556003-2921)
Arbetsplats Siemens
Jobbnummer 4881874
Observera att sista ansökningsdag har passerat.