Beijer Byggmaterial rekryterar en administrativ produktchefsassi

Manpower / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största rikstäckande bygghandelskedja som finns på ett 60-tal platser i landet, från Boden i norr till Limhamn i söder. Företagets kundgrupper är stora och små byggföretag samt privatpersoner. Beijer Byggmaterial omsätter ca 5 miljarder SEK och är ca 1300 anställda. Företaget ingår som en del i koncernen DT Group som ägs av Wolseley plc, som bedriver verksamhet i Danmark, Norge, Finland och Sverige. Läs mer på beijerbygg.se. I samarbete med Manpower söker nu Beijer Byggmaterial en produktchefsassistent med placering i Häggvik, Sollentuna.

Publiceringsdatum
2008-08-22

Dina arbetsuppgifter
I rollen som produktchefsassistent arbetar du nära produktcheferna samtidigt som du ingår som en administrativ resurs i ett team av inköpsassistenter. Du fungerar som den koordinerande länken mellan produktchefer, Beijers anläggningar, leverantörer och övriga koncernbolag. I arbetsuppgifterna ingår bland annat uppföljningar, förberedelser inför förhandlingar med leverantörer samt uppdateringar och omformuleringar av avtal. Rollen som administrativ produktchefsassistent är mycket varierande, där egna projekt och förberedande assisterande arbete avlöser varandra. Du gör allt ifrån att boka mötesrum till att kommunicera med koncernledning och leverantörer.
Vem är du?
Vi söker dig som minst har gymnasiekompetens och gärna en akademisk utbildning. Du brinner för att arbeta administrativt och har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift, meriterande är även kunskaper i franska och finska. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet. Som person är du driven, nyfiken, lyhörd och naturligtvis är du välorganiserad med en hög en servicenivå. Du har en stark vilja att utvecklas professionellt och en hunger för att lära dig branschen och den här spännande rollen. Du är prestigelös och fungerar väl i team både inom huvudkontoret, med anläggningarna samt dina europeiska kollegor.
Vad kan Beijer erbjuda dig?
Beijer kan erbjuda rätt kandidat en mycket spännande roll i ett växande företag med utvecklingsmöjligheter både internt samt inom den globala koncernen Wolseley. Beijer investerar kompetensmässigt med utbildningar som får kandidaterna att växa och skapa mervärde för företaget. Den här rollen är en bra start för en kandidat som vill få mycket ansvar och arbeta administrativt med många kontakter både internt och externt med leverantörer och samarbetspartners.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via länken nedan. För mer information är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Anna Karlahag på telefon 08-736 35 23. Urvalet kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Manpower är Sveriges ledande bemanningsföretag med över 50 års erfarenhet av att placera rätt person på rätt plats.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-10-04
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna Karlahag, +4670 549 41 28

Företag
Manpower

Adress
Manpower

Jobbnummer
293887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower: