Behandlingsassistent, Ungdomsbasen
Kristianstads kommun / Behandlingsassistentjobb / Kristianstad
2023-06-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Behandlingsassistent, Ungdomsbasen" (publicerad 2024-02-07) ⬅️
Visa alla behandlingsassistentjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
På Ungdomsbasen arbetar vi med evidensbaserade metoder och vi befinner oss nu i en större utvecklingsprocess i metoden AMBIT.
Ungdomsbasen HVB tillhör Ungdomsvårdsenheten och riktar sig till ungdomar i åldern 16-25 med missbruks- och/eller sociala problem. Ungdomsbasen är centralt beläget i Kristianstad med ett par minuters gångväg till tåg och bussar.
Hos oss är utbildning avseende Våld i nära relationer obligatorisk och erbjuds av arbetsgivaren. Utbildningar i behandlingsmetoder erbjuds löpande och arbetsgruppen har löpande handledning.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2023-06-19ArbetsuppgifterPå Ungdomsbasen bedrivs stöd-, motivations- och utredningsarbete för ungdomar i åldern 16 - 25 år med missbruk, kriminalitet eller andra sociala problem utifrån personens behov. Arbetet omfattar såväl de ungdomar som är inskrivna i verksamhetens HVB, de som är aktuella som öppenvårdsinsatser och de som kommer i kontakt med verksamheten i form av rådgivning.
Arbetsuppgifterna består i allt från vardagliga sysslor på HVB-hemmet till strukturerade samtal, dokumentation och rådgivningssamtal.
KvalifikationerVi söker vi dig som är socionom, behandlingspedagog eller som har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar med missbruk och kriminalitet. Eftersom dokumentation och kommunikation ingår i arbetet behöver du ha datorvana och kommunicera väl på svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Som person har du förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Vidare har du förmågan att snabbt lära dig nya uppgifter, uppmuntrar organisatoriskt lärande och sprider kunskap som är användbar för organisationen.
När du som sökande erbjudits anställning ska du som i ditt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen.
ÖVRIGT
Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken
https://zero.comaround.com/sv-se/. Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AOV-2023-40".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kristianstad kommun, Vuxenvård
Kontakt Enhetschef
Mats Viking
044-134944 Jobbnummer 7894707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.