Back office till Treasury
SJR AB Konsultverksamheten / Företagsekonomjobb / Stockholm
2010-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Back office till Treasury" (publicerad 2010-05-19) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB Konsultverksamheten i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
För kunds räkning söker vi just nu en medarbetare Back-office Treasury till ett uppdrag på ca 6 månader med möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2010-04-15Dina arbetsuppgifterBolagets Treasuryavdelning ansvarar för koncernens finansiella risker samt är en internbank för bolagets koncernbolag runt om i världen. Internbanken ansvarar för externa bankrelationer, extern upplåning, likviditetshantering, koncernintern in- och utlåning, hantering av dotterbolags valutaaffärer samt cash management och övriga finansiella frågor.
Vi söker nu en Backofficemedarbetare till Treasuryavdelningen som idag består av 12 personer och är placerad i centrala Stockholm. Du kommer, tillsammans med en kollega, att ansvara för det dagliga arbetet inom Backoffice-avdelningen. Vi kan erbjuda en bred administrativ tjänst med många utåtriktade kontakter där du får en god kännedom om hur de finansiella flödena fungerar i en internationell koncern.
Arbetet kommer i huvudsak bestå av följande delar:
• Dagliga avstämningar av positioner och bankkonton
• Kontroll och bekräftelse av valuta- och ränteaffärer
• Likvidadministration
• Cashpoolhantering
• Koncernintern netting
• Registerunderhåll
• Riksbanksrapportering
• Fullmaktshantering
• Garantier
I arbetsuppgifterna ingår också att utveckla arbetet inom avdelningen samt att ansvara för ett antal olika system.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning, lägst på gymnasienivå. Du har minst ett par års erfarenhet av Backofficearbete och har arbetat inom treasury och/eller bank med valuta- och räntehantering. Vi förutsätter att du har god kännedom om de flesta förekommande instrument som avista, terminer, optioner, swappar och FRA. Du ska ha goda kunskaper inom IT och ett intresse för att arbeta med och utveckla olika system.
Som person är du positiv, serviceminded och har lätt att samarbeta med andra. Du bör vara noggrann, systematisk och ha ett genuint siffersinne. För att passa i organisationen, är det viktigt att du är en "doer" och att du gillar att hugga tag i saker. Eftersom du har daglig kontakt med våra dotterbolag och banker i utlandet har du goda kunskaper i engelska språket.
Så ansöker duDå urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan snarast. Ansök via annonsen på
www.sjr.se. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Ulrika Falk, 08-407 55 17. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-15
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagSJR AB Konsultverksamheten
AdressSJR AB Konsultverksamheten
Box 7420
10391 STOCKHOLM
Jobbnummer 625157
Observera att sista ansökningsdag har passerat.