Back Office Specialist på Scania Finans

Scania CV AB / Backofficejobb / Södertälje
2025-02-14


Visa alla backofficejobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania genomgår en transformation från att vara en ledande leverantör av lastbilar, bussar och motorer till att erbjuda kompletta och hållbara transportlösningar. Tillsammans med TRATON och våra systermärken MAN, Volkswagen Truck & Bus och International arbetar vi för att forma framtidens mobilitet med innovativa och miljömedvetna lösningar. Våra värderingar - kunden först, respekt, laganda, ansvar och eliminering av slöseri - genomsyrar allt vi gör. Tillsammans står vi i framkant för att skapa en hållbar framtid.
Om rollen
I denna roll ingår du i en ambitiös och engagerad grupp om sju personer samt gruppchef som huvudsakligen arbetar med att stötta svenska kunder och återförsäljare med finansierings-, försäkrings- och betallösningar. Man får hantera en stor variation av frågor och den ena dagen är sällan den andra lik. I denna roll har man möjlighet att aktivt hitta potential för förbättringar inom den lokala verksamheten och bidra till förändring. Man arbetar till största del i ett gemensamt flöde av inkommande ärenden där man gemensamt koordinerar hanteringen av olika ärenden och frågor som kan uppstå.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Kontakt med kunder, återförsäljare, olika intressenter och interna/externa avdelningar för att säkerställa att våra kunder får den bästa stöttningen de kan få
Säkerställa noggrann hantering av betalflöden, fakturor, dokumenthantering och kontroll/aktivering av finansieringsavtal
Proaktivt samarbeta med återförsäljare för att på ett effektivt sätt lösa uppgifter
Uppdatera och bidra till utveckling av CRM och andra nödvändiga system för att förbättra effektivitet och kvalitet samt minska manuell hantering genom automatisering
Säkerställa noggrann registrering och arkivering av kunduppgifter, dokumentation, specialanpassningar, etc.
Utföra affärsstödsuppgifter såsom att bidra till merförsäljning, förbereda kreditärenden och svara på frågor från kunder och återförsäljare om affärer samt hantering i leasingsystem
Upprätthålla normalsituation i arbetet, identifiera och jobba bort avvikelser samt utbilda kollegor och återförsäljare för att minska avvikelser och slöseri

Vem är du?
Vi söker dig som är kundorienterad, samarbetsinriktad och noggrann med erfarenhet från liknande tjänst. Har du arbetat inom finansbolag, försäkringsbolag eller bank, gärna med ekonomi, kredit-/bokslutsanalys, AML eller sälj/säljstöd? Då kan du har rätt kompetens för denna roll.
Vi värdesätter en person som bidrar med positiv energi, arbetsglädje och en lösningsorienterad inställning. Eftersom rollen innebär mycket kommunikation, behöver du vara artig, tydlig och anpassningsbar i både tal och skrift på svenska, och gärna även engelska.
Du trivs med ordning och reda och är trygg i Microsoft Office och vill gärna bidra till förbättringsarbete. Vi använder Banqsofts lån- och leasingsystem, men det är inget krav att du har erfarenhet av det.
Vi ser fram emot att träffa en lagspelare som sätter laget före jaget, respekterar Scanias kärnvärden och har en positiv inställning i mötet med kollegor och kunder!
Scania erbjuder
Vi erbjuder en dynamisk och flexibel arbetsplats med hybridarbetsmöjligheter, inklusive Scania Sergel och Midway-hubbar. Med en strukturerad utvecklingsplan och kurser stödjer Scania din karriärutveckling både lokalt och internationellt.
Förmåner inkluderar träning på vårt hälsocenter Gröndal eller friskvårdsbidrag, resultatbonus, flexibla arbetstider och möjlighet till förmånsbil. Scania anordnar även evenemang för anställda och deras familjer och boende i Stockholm har direkt tillgång till Södertälje via Scania Job express-bussar.
Ansökan
Din ansökan bör innehålla ett CV och eventuellt examensbevis. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald i våra rekryteringsprocesser.
Ansök så snart som möjligt, senast 2025-03-02. Urval sker löpande under ansökningsperioden. Logik- och personlighetstester kan komma att användas i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan behöva genomföras för den här tjänsten.
Har du frågor eller vill veta mer, vänligen kontakta: Jenny Svärd, Customer Operations manager jenny.svard@scania.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-02

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976)
151 87  SÖDERTÄLJE

Jobbnummer
9166732

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: