Avtalsförvaltare till SCB
Statistiska centralbyrån SCB, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statistiska centralbyrån SCB, Administrativa avdelningen i Örebro,
Stockholm eller i
hela Sverige SCB framställer och förmedlar statistik om Sverige för både nationell och internationell användning. Vi producerar objektiv och tillförlitlig statistik med hög kvalitet - att ligga långt framme inom metod och teknik är en del av vårt varumärke. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde. Vi är ca 1400 medarbetare som arbetar i Stockholm, Örebro och som intervjuare runt om i Sverige.
SCB erbjuder
• intressanta och samhällsnyttiga arbetsuppgifter
• arbetsuppgifter vars resultat ofta uppmärksammas i media
• ett bra arbetsklimat och en god arbetsmiljö
• möjligheter att kombinera privatliv och arbetsliv
• goda förutsättningar till kompetensutveckling
• möjligheter till utlandsarbete
Administrativa avdelningen, A, söker avtalsförvaltare till enheten för intern service, A/IS med placering i Örebro.
Enheten ansvarar för inköp och avtalsförvaltning samt för att ge stöd till SCB:s verksamhet inom området. Vidare ansvarar enheten även för fastighets- och arbetsplatsanknutna tjänster, SCB:s lokalförsörjning.
Enheten står inför en förändring och kommer efter 1 januari 2017 även att ansvara för produktion av i huvudsak indatarelaterat tryck inklusive utsändning samt legoförmedling av tryckeritjänster.
Vi är i dagsläget 10 medarbetare på enheten. Efter årsskiftet kommer vi att vara 18 medarbetare, varav tre i Stockholm.
Publiceringsdatum2016-11-11ArbetsuppgifterDu kommer att delta i arbetet med att stödja organisationen i olika frågor relaterade till SCB:s lokalförsörjning. En stor del är avtalsförvaltning inom området men även att driva eller delta i olika projekt, inköp och budget samt leda olika arbetsgrupper, möten med hyresvärdar m.m.
Du kommer även att delta i arbetet att utveckla processerna och arbeta proaktivt inom området.
Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt och kräver stort eget ansvar och engagemang.
Ytterligare arbetsuppgifter är att delta inom enhetens eller avdelningens övriga ansvarsområden t.ex. projekt och utredningar.
KvalifikationerDu ska
• ha en akademisk examen från högskola/universitet.
• självständigt ha arbetat med avtalsförvaltning gärna inom lokalområdet
• självständigt ha arbetat med projekt/utredningar
• ha goda kunskaper i Officepaketets programvaror, bl.a. Excel och Word.
• ha en god förmåga till muntlig och skriftlig kommunikation på såväl svenska som engelska
• vara engagerad, noggrann och strukturerad samt flexibel och ha lätt för att samarbeta och utveckla goda kontakter på bred front
Det är meriterande
• med projektledarutbildning
• med erfarenhet av inköp inom statlig verksamhet
• med erfarenhet av avtalsförvaltning, gärna inom lokalområdet
• med erfarenhet av att leda grupper
• med erfarenhet av kalkylering/prissättning
ÖVRIGT
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Då enheten har övervägande kvinnliga medarbetare ser vi gärna manliga sökande till tjänsten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträdelsedatum : enligt överenskommelse. Tjänsten är tillsvidare men inleds med sex (6) månaders provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-27
Ange följande referens när du ansöker: 2016/1598
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Henkelmann 010-479 60 98
FöretagStatistiska centralbyrån SCB, Administrativa avdelningen
AdressStatistiska centralbyrån SCB, Administrativa avdelningen
Box 24300
10431 STOCKHOLM
Kontorsadress10431 STOCKHOLM
Jobbnummer 3155135
Observera att sista ansökningsdag har passerat.