Avtalscontroller till ekonomienheten i Härnösand

Specialpedagogiska skolmyndigheten, VO Specialpedagogiskt stöd / Controllerjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, VO Specialpedagogiskt stöd i Härnösand, Gävle, Solna, Stockholm, Örebro eller i hela Sverige

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb

Ekonomienheten är en enhet inom verksamhetsområde stöd och styrning, med ansvarsområdena verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, ekonomiadministration, upphandling, avtals- och inköpsfrågor. Enheten har sin verksamhet huvudsakligen i Härnösand och Örebro, med enhetschefen placerad i Örebro. Ekonomienheten ansvarar för myndighetens samordnade inköpsprocess och är normerande för hela myndigheten i frågor som rör upphandling, inköp och avtal. Den här tjänsten är placerad i Härnösand.


Publiceringsdatum
2020-05-18

Arbetsuppgifter
I ditt arbete ingår exempelvis att:
• kontinuerlig uppföljning av myndighetens leverantörsavtal när det gäller exempelvis avtalstid, avtalsvillkor och avtalsefterlevnad
• ekonomisk uppföljning kopplat till myndighetens avtal, t ex spendanalys och stickprovskontroller
• delta i vissa upphandlingar samt fånga in och signalera behov av upphandlingar
• samverka med verksamhet och i förekommande fall även leverantörer i samband med avtalsuppföljning
• implementera och informera om nya avtal
• löpande ge stöd till verksamheten i avtalsrättsliga frågor
• svara för myndighetens systemstöd för avtalshantering
• delta i arbetet med att utveckla och effektivisera myndighetens arbetssätt när det gäller avtal, inköp och upphandlingar

Rollen som avtalscontroller i myndigheten är ny, vilket innebär att du kommer att vara en del av arbetet med att bygga upp myndighetens avtalshantering samt utveckla rollen och arbetssättet i nära samarbete med ekonomienheten och övrig verksamhet.

I din roll kommer du att arbeta nära den centrala upphandlings- och inköpsfunktionen samt e-handelsansvarig, men också ha ett nära samarbete med de verksamhetsföreträdare som ska förvalta samt använda avtal.
I arbetet ingår att jobba proaktivt för att myndigheten ska följa riktlinjer och regelverk vid avtalsförvaltning, vilket bland annat kan innebära att du ansvarar för informations- och utbildningsinsatser.



Kvalifikationer
Du ska ha
• en högskoleutbildning med inriktning mot exempelvis ekonomi eller juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
• minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta med avtalsuppföljning, upphandling eller närliggande områden.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av LOU, av systemstöd för avtalshantering samt av ekonomisk uppföljning. Vana av att driva förändringsarbete är en fördel, liksom erfarenhet av affärssystem.

För att lyckas i rollen som avtalscontroller är det viktigt att du har ett intresse för inköps- och avtalsfrågor och ser det strategiska värdet av avtalsuppföljning. Du behöver trivas med att jobba i en verksamhet i utveckling och tycka att det är roligt att ha många olika kontaktytor både inom och utanför myndigheten. Du bör ha integritet och en god pedagogisk förmåga. Arbetsuppgifterna kräver god kommunikativ förmåga och vana att uttrycka sig i skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. 6 månaders provanställning tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 1 december eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Specialpedagogiska skolmyndigheten, VO Specialpedagogiskt stöd

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2 STO-2020/696".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Specialpedagogiska Skolmyndigheten (org.nr 202100-5745)

Arbetsplats
Specialpedagogiska skolmyndigheten, VO Specialpedagogiskt stöd

Jobbnummer
5230154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialpedagogiska skolmyndigheten, VO Specialpedagogiskt stöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, VO Specialpedagogiskt stöd: