Avtalscontroller med e-handelsansvar till Alingsås Kommun
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomichefsjobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Det är viktigt att du som medarbetare känner dig delaktig i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över den service som erbjuds. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel på arbetsplatsen och ett bättre resultat. Tillsammans skapar vi Alingsås!
Publiceringsdatum2018-11-21Om tjänstenUpphandlingsenheten ingår i Enheten för juridik, kansli och upphandling, som ligger organiserad under Kommunledningskontoret. Enheten ansvarar för kommunövergripande upphandlingar och avtalsuppföljning samt utgör ett stöd till kommunen i upphandlingsrelaterade frågor, operativa såväl som strategiska.
Som avtalscontroller kommer du bland annat att arbeta med uppföljning, spendanalyser, implementation av avtal samt kontroll av kommunens avtal och leverantörer. Du kommer också att utgöra ett stöd i upphandlingsverksamhetens kvalitets- och planeringsarbete. I tjänsten ingår också ett ansvar för att projektleda införandet av e-handel i kommunen. Projektet är påbörjat och kommer att pågå under en längre tid.
Vem är du?
Tjänsten som avtalscontroller erbjuder en unik möjlighet att komma in i ett väldigt spännande skede i Alingsås kommuns arbete med upphandling och inköp. Tjänsten passar dig som är intresserad av att arbete såväl strategiskt som operativt samt har ett digitalt intresse. Du gillar att ta stort ansvar för det egna arbetet och vill vara med och utveckla kommunens inköpsprocesser.
För att lyckas i rollen behöver du ha en högskoleexamen inom ekonomi. Därtill krävs god analytisk förmåga, att du är driven och har en mycket god samarbetsförmåga. Tjänsten kräver stor noggrannhet och förmåga att å ena sidan fokusera på detaljer och å andra sidan se till helhetsperspektivet. Du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller avtalsfrågor, ha mycket kontakt med leverantörer och interna intressenter och därför är det av stor vikt att du har en god kommunikativ förmåga. Det är meriterande om du har arbetat med projektledning tidigare.
Du erbjuds
I denna roll får du chansen att bli en del av ett engagerat, kompetent och kollegialt team på en kul arbetsplats som står inför spännande förändringar. Urval sker löpande- välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning, varför du vid frågor är varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Hansen på tel.nr 076-63 314 48, e-post
charlotta.hansen@jurek.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotta Hansen 0766-33 14 48
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4470389
Observera att sista ansökningsdag har passerat.