Avgiftshandläggare sökes till Laholms kommun

Laholms kommun / Administratörsjobb / Laholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Laholm, Båstad, Halmstad, Örkelljunga, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm

Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare - varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme

Publiceringsdatum
2024-10-18

Beskrivning
Är du vår nya kollega? Vi söker en ny kollega då en av våra avgiftshandläggare går i pension till årsskiftet.

Vi söker dig som vill arbeta i ett mindre sammanhang med kompetenta och kunniga kollegor. Vi har en stark sammanhållning och vår styrka är att vi gemensamt tar ansvar för vårt uppdrag och håller en hög kvalitet i vårt arbete med goda resultat. På Myndighet Senior och Funktionsstöd arbetar 15 medarbetare. Myndighet senior består av 8 biståndshandläggare, 2 avgiftshandläggare och 1 enhetsledare, Myndighet Funktionsstöd består av 4 LSS-handläggare. Du samarbetar med flera i teamet och är underställd enhetschefen som du kommer att ha närhet till. I ditt dagliga arbete har du och övriga i teamet tillgång till enhetsledare som finns för stöd och handledning.

Dina arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en spännande och utvecklande miljö. Du ingår i vårt arbetsteam för avgifter med en kollega som du arbetar nära tillsammans med.

I rollen kommer du i huvudsak att ansvara för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Du förväntas även att arbeta med andra administrativa uppgifter kopplade till avgiftshandläggning som exempelvis framtagande av riktlinjer och rutiner. Du tar en aktiv del i utvecklingen av metoder och arbetssätt med fokus på effektivisering och digitalisering.
I arbetsuppgifterna ingår att samverka med olika professioner både inom och utom organisationen samt med brukare och deras närstående. Därför ser vi att du har en god serviceförmåga, ett gott bemötande samt ett professionellt förhållningssätt i dina samtal.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller högskoleutbildning inom ekonomi och juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.

Erfarenhet från verksamhetssystemet "Life Care avgifter" är meriterande.

Det är också meriterande om du har erfarenhet inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg och funktionsstöd.

Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du är bra på att strukturera och organisera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt och du har inga problem med att prioritera om mellan olika arbetsuppgifter. Du bör kunna arbeta såväl i team som självständigt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Sista ansökningsdag 2024-11-01

Intervjuer kommer ske fortlöpande under ansökningsperioden.

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/218".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Laholms kommun (org.nr 212000-1223)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen, LSS/HSL, LSS Myndighet

Kontakt
Carina Haglund
0430-26591

Jobbnummer
8965004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Laholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Laholms kommun: