Avgiftshandläggare/Administrativ assistent

Åtvidaberg kommun / Administratörsjobb / Åtvidaberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Åtvidaberg, Linköping, Valdemarsvik, Söderköping, Norrköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åtvidaberg kommun i Åtvidaberg, Linköping eller i hela Sverige

Åtvidabergs kommun har cirka 11 500 invånare, ligger drygt tre mil från universitetsstaden Linköping. Åtvidaberg har ett lyckat läge mellan kust och storstad, med fin natur, sjöar, bad och ett rikt friluftsliv. I Åtvidaberg finns många olika företag och ett framgångsrikt näringslivsklimat. Åtvidaberg är en kommun med framåtanda som ständigt jobbar för att utveckla både näringsliv och kommunen som organisation. Kommunen har en väl utvecklad kommunal service och goda möjligheter till fritidsaktiviteter. Kommunikationerna mellan Åtvidaberg och Linköping är mycket goda med expressbussar och tåg som avgår varje halvtimma på morgonen och kvällen, vilket underlättar pendling.

Vi söker en ny kollega till Vård-och Omsorgsförvaltningen i Åtvidabergs kommun.

Ditt uppdrag blir att arbeta som avgiftshandläggare i verksamhetssystemet Procapita samt med andra administrativa uppgifter.

Som assistent arbetar du med förvaltningens centrala administration och redovisning. I dina arbetsuppgifter ingår avgiftshandläggning i verksamhetssystemet, där underlag till merparten av förvaltningens kundfakturor skapas. Du tar även emot underlag från förvaltningens enheter för att färdigställa övriga kundfakturor. Arbetet består också av att kontrollera och kontera inkommande leverantörsfakturor vilket till största delen hanteras elektroniskt. Du arbetar för att kvalitetssäkra och effektivisera fakturaflöden inom förvaltningen.

I rollen passar du som har ett gott bemötande och är serviceinriktad, då du har mycket kontakter, både internt och externt. Du ska vara noggrann, effektiv och ha stor integritet då du dagligen arbetar med uppgifter som omfattas av sekretess. Du kommer att samarbeta med tjänstemän på olika nivåer inom kommunen, och ha ett nära samarbete med kommunens ekonomienhet. Vi tror att du kommer att trivas hos oss om du har en positiv inställning, är stresstålig och kan hålla många bollar i luften.

Vi söker dig som

• har utbildning med ekonomisk inriktning på lägst gymnasienivå
• har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• har mycket god datorvana, gärna erfarenhet av verksamhetssystemet Procapita
• har stort ordningssinne och är noggrann och strukturerad i ditt arbete
• har vana att arbeta självständigt
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet

Om anställningen
Är en tillsvidareanställning, 100 %. Tillträde 180101 eller enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2017-10-04

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 22 oktober. Skicka din ansökan redan idag, ansökningarna hanteras löpande. För att lämna in ansökan klicka på "Ansök" nedan. Varmt välkommen med din ansökan!

I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annette Kull Lundmark, Enhetschef 0120-830 00
Sabina Källman, Vision 0120-83000(vxl)

Företag
Åtvidaberg kommun

Adress
Åtvidaberg kommun
Box 206
59725 Åtvidaberg

Kontorsadress
Box 206

Jobbnummer
3731783

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åtvidaberg kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åtvidaberg kommun: