Avgiftshandläggare
Hallsbergs kommun / Ekonomiassistentjobb / Hallsberg
2020-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avgiftshandläggare" (publicerad 2024-02-15) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Hallsberg,
Kumla,
Lekeberg,
Örebro,
Degerfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallsbergs kommun i Hallsberg,
Örebro eller i
hela Sverige I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare.
En av våra avgiftshandläggare på ekonomiavdelningen ska vara föräldraledig och därför söker vi hennes ersättare. Du kommer att jobba i ett team tillsammans med övriga tre avgiftshandläggare men även tillsammans med totalt 14 medarbetare på ekonomiavdelningen, tillhörande kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningen är centraliserad och lokaliserad i kommunhuset i Hallsberg och leds av en ekonomichef.
Taxe- och avgiftsnämnden i Hallsberg är en gemensam nämnd för kommunerna Askersund, Degerfors, Laxå, Lekeberg, Kumla, Vingåker och Hallsberg. Nämnden ansvarar för samverkande kommuners debitering av avgifter och taxor inom vård- och omsorgsverksamheterna.
Publiceringsdatum2020-03-06Om tjänstenArbetet som avgiftshandläggare innebär myndighetsutövning, vilket medför att du på delegation utreder, beräknar och beslutar om avgifter inom vård- och omsorgsverksamhet. I uppgifterna ingår att handlägga beslut som överklagas. Handläggningen sker utifrån Socialtjänstlagen. Arbetet omfattar mycket kundkontakter som bland annat innebär att svara på frågor från vårdtagare och anhöriga om avgifter och fakturor. Avgiftshanläggningen görs i systemet Procapita vård och omsorg och i ekonomisystemet Agresso Unit 4 Business.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasieutbildning från nationellt högskoleförberedande program, högskolestudier eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppgifterna.
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du ha god administrativ förmåga och erfarenhet av administration, kundservice och verksamhetssystem. Det är önskvärt om du har erfarenhet av myndighetsutövning. Du ska kunna utrycka dig väl i tal och skrift.
Det är viktigt att du kan möta människor med värdighet och ge god kvalitet trots ett högt tempo med höga krav på dokumentation. Du har förmåga att arbeta självständigt och är en god samarbetspartner. Du är en positiv och trygg person med hög servicekänsla och ansvarskänsla. Du är en person som vill ta ansvar för att utveckla och förenkla arbetsprocesser. Som kollega är du öppen och flexibel och bidrar till en positiv arbetsmiljö.
Vikariat: heltid under 1 år
Tillträde: snarast
Är du intresserad? Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att få träffa dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHallsbergs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ref nr 33/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hallsbergs kommun (org.nr 212000-1926)
Jobbnummer 5137063
Observera att sista ansökningsdag har passerat.