Avgiftshandläggare

Ljungby Kommun, Socialförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen i Ljungby

I Ljungby kommun är vi öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Hos oss hittar du Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans! Vill du vara med?

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb




Publiceringsdatum
2017-04-10

Arbetsuppgifter
Vi söker en avgiftshandläggare med ansvar för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i Socialtjänstlagen. Du kommer att handlägga, utreda, beräkna och ta beslut om avgifter i äldreomsorgens verksamhet. I dina arbetsuppgifter kan ingå att hantera beslut som överklagas. I arbetet ingår att dagligen svara på frågor från kunder och deras anhöriga om avgifter och fakturor. Vi använder Treserva som verksamhetssystem.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett intresse av att arbeta framför allt med siffror men även med människor. Du har vilja och förmåga att ta stort eget ansvar samt är effektiv och lösningsfokuserad. För att vara kvalificerad för tjänsten ska du ha erfarenhet av administration. Det är en fördel om du har erfarenhet av myndighetsutövning.

Utbildningskrav är minst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning och/eller högskolestudier som arbetsgivaren bedömer relevanta för uppgifterna. Utöver ovanstående kvalifikationskrav kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten fordrar att du är noggrann och har sinne för detaljer. Du kan strukturera din tid och dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du har social förmåga och ett professionellt bemötande gentemot kunder, externt såväl som internt.

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuder vi dig personalförmåner. Det är bland annat fria bad i kommunens badhus, aktivitets- och massagebidrag, möjlighet till fler semesterdagar och olika aktiviteter som vår personalförening anordnar. För att underlätta för våra medarbetare att kombinera arbete och privatliv tillämpar vi flextid.

Intervjuer sker löpande och vi välkomnar din ansökan omgående.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: Visstidsanställning på ca 1 år under nuvarande anställds föräldraledighet.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-23
Ange följande referens när du ansöker: A672255
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gabriella Olofsson gabriella.olofsson@ljungby.se 0372-78 96 02

Företag
Ljungby kommun, Socialförvaltningen

Adress
Ljungby kommun, Socialförvaltningen
Ljungby
34183 Ljungby

Kontorsadress
Olofsgatan 9 34183 Ljungby

Jobbnummer
3428925

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljungby Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen: