Avgiftshandläggare
Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka,
Nykvarn,
Stockholm,
Lidingö,
Norrtälje eller i
hela Sverige Avgiftshandläggare - vi utökar med en ny tjänst 2015
I Nacka bor drygt 94 300 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Äldreenheten arbetar med myndighetsutövning och utveckling av äldreomsorgen. Vi är en öppen och utvecklingsinriktad arbetsplats med 30 medarbetare som arbetar med biståndsbedömning, handläggning av bostadsanpassningsbidraget, färdtjänst, boendesamordning, avgifter och administration. Ökat antal kommuninvånare och införandet av ett nytt verksamhetssystem under 2014, som medfört ett förändrat arbetssätt, gör att vi nu utökar antalet avgiftshandläggare.
Publiceringsdatum2015-01-14Dina arbetsuppgifterAvgiftshandläggning innebär att utifrån inkomstuppgifter från kunden, samt information från försäkringskassan eller annan myndighet, räkna fram avgiftsbeslut. Våra kunder kan få olika former av insatser inom äldre- och handikappomsorgen t.ex. särskilt boende, korttidsboende och hemtjänst. I arbetet ingår att varje månad förbereda kundens faktura, utifrån de insatser kunden fått. Dessa uppgifter inrapporteras av våra utförare och avgiftshandläggaren lägger in dessa i verksamhetssystemet, som underlag för fakturan. Arbetet innebär även att dagligen svara på frågor från kunder och utförare om avgifter och fakturor.
I den nya tjänsten som avgiftshandläggare ingår att vara delaktig i det pågående utvecklingsarbetet i det nya verksamhetssystemet. Fö. är inte innehållet i tjänsten helt fastställt, viss annan administration kan komma att ingå t.ex. fakturahandläggning eller färdtjänsthandläggning.
KvalifikationerVi ser helst att du har en för uppdraget relevant högskoleutbildning, lägst en utbildning motsvarande gymnasieekonom. Erfarenhet av myndighetsutövning och avgiftshandläggning.
Datakunskaper och helst ha erfarenhet av att ha arbetat i olika verksamhetssystem.
God förmåga att kunna uttrycka sig på svenska i tal och skrift.
Viktiga personliga egenskaper är att kunna arbeta självständigt och bemöta våra kunder på professionellt sätt. Andra viktiga egenskaper är god samarbetsförmåga, ansvarstagande och noggrannhet.
Antal tjänster: 2 heltid
Anställningsform: 1 heltidstjänst med tillsvidareanställning, 1 heltidstjänst, vikariat 3 månader, eventuellt längre.
Tillträde: 2015-02-01 eller efter överenskommelse.
Ansökan: Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Sista dag att ansöka är 2015-01-25
Vi avböjer oss förslag från annonssäljare.
Kontaktperson: Ingrid Saadat, gruppchef, Telefonnummer: 08-718 89 57
Fackliga företrädare:
Vision: Ove Lindroth, Telefonnummer: 08-718 89 09
SSR: Kristina Elstad, Telefonnummer: 08-718 75 86
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNacka Kommun
AdressNacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka
KontorsadressGranitvägen 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2127766
Observera att sista ansökningsdag har passerat.