Avgiftshandläggare

Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

Avgiftshandläggare - vi utökar med en ny tjänst 2015

I Nacka bor drygt 94 300 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Äldreenheten arbetar med myndighetsutövning och utveckling av äldreomsorgen. Vi är en öppen och utvecklingsinriktad arbetsplats med 30 medarbetare som arbetar med biståndsbedömning, handläggning av bostadsanpassningsbidraget, färdtjänst, boendesamordning, avgifter och administration. Ökat antal kommuninvånare och införandet av ett nytt verksamhetssystem under 2014, som medfört ett förändrat arbetssätt, gör att vi nu utökar antalet avgiftshandläggare.

Publiceringsdatum
2015-01-14

Dina arbetsuppgifter
Avgiftshandläggning innebär att utifrån inkomstuppgifter från kunden, samt information från försäkringskassan eller annan myndighet, räkna fram avgiftsbeslut. Våra kunder kan få olika former av insatser inom äldre- och handikappomsorgen t.ex. särskilt boende, korttidsboende och hemtjänst. I arbetet ingår att varje månad förbereda kundens faktura, utifrån de insatser kunden fått. Dessa uppgifter inrapporteras av våra utförare och avgiftshandläggaren lägger in dessa i verksamhetssystemet, som underlag för fakturan. Arbetet innebär även att dagligen svara på frågor från kunder och utförare om avgifter och fakturor.

I den nya tjänsten som avgiftshandläggare ingår att vara delaktig i det pågående utvecklingsarbetet i det nya verksamhetssystemet. Fö. är inte innehållet i tjänsten helt fastställt, viss annan administration kan komma att ingå t.ex. fakturahandläggning eller färdtjänsthandläggning.

Kvalifikationer
Vi ser helst att du har en för uppdraget relevant högskoleutbildning, lägst en utbildning motsvarande gymnasieekonom. Erfarenhet av myndighetsutövning och avgiftshandläggning.

Datakunskaper och helst ha erfarenhet av att ha arbetat i olika verksamhetssystem.

God förmåga att kunna uttrycka sig på svenska i tal och skrift.

Viktiga personliga egenskaper är att kunna arbeta självständigt och bemöta våra kunder på professionellt sätt. Andra viktiga egenskaper är god samarbetsförmåga, ansvarstagande och noggrannhet.

Antal tjänster: 2 heltid

Anställningsform: 1 heltidstjänst med tillsvidareanställning, 1 heltidstjänst, vikariat 3 månader, eventuellt längre.

Tillträde: 2015-02-01 eller efter överenskommelse.
Ansökan: Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Sista dag att ansöka är 2015-01-25

Vi avböjer oss förslag från annonssäljare.

Kontaktperson: Ingrid Saadat, gruppchef, Telefonnummer: 08-718 89 57

Fackliga företrädare:

Vision: Ove Lindroth, Telefonnummer: 08-718 89 09

SSR: Kristina Elstad, Telefonnummer: 08-718 75 86

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2127766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: