Avdelningssekreterare till Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2025-12-01


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-12-01

Beskrivning
Till Äldre vård- samt omsorgsförvaltningen söker vi en avdelningssekreterare till avdelningen Myndighet.

Inom Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett stort utvecklingsarbete för att skapa framtidens äldreomsorg. På avdelning myndighet arbetar vi aktivt med myndighetsutövningen så att den skall harmoniserar med så väl ny socialtjänstlag som Nära vård.

Myndighet består av 16 enheter, drygt 270 medarbetare,16 enhetschefer, 3 verksamhetschefer samt verksamhetsutvecklare och verksamhetscontroller. Du har en central roll i att koordinera en mängd olika saker inom avdelningen. Ett stort antal myndighetsbeslut fattas dagligen och tillsamman med kollegor analyserar du fakta som driver utvecklingen framåt.

Du rapporterar till avdelningschef och är unik i din roll, men har ett nära samarbete med avdelningens verksamhetschefer, verksamhetsutvecklare och controller.

I din roll som avdelningssekreterare är dina främsta arbetsuppgifter att vara sekreterare, hantera kallelser, dagordning, protokoll och uppföljning i till exempelvis avdelningens ledningsgrupp, arbetsgrupper, lokala samverkansgrupper samt andra återkommande möten. Du kan också komma att samordna praktiskt arbete kring brukarenkäter i samråd med avdelningens verksamhetsutvecklare samt sköta administration inför avdelningens större möten/utbildningar. Vidare kommer du att hantera statistik genom att ta fram nyckeltal, svara på förfrågningar som inkommer externt, sammanställa underlag för presentationer samt även jobba med viss personaluppföljning på avdelningsnivå tillsammans med HR-stöd. Arbetet kommer variera utifrån avdelningens uppdrag och behov.

Hos oss får du vara med och stötta Sveriges största kommunala verksamhet, ta chansen och sök nu!



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning till exempel som socionom eller annan likvärdig utbildning.

För tjänsten krävs även att du har god administrativ kunskap. De system vi jobbar i är t.ex Personec, Proceedo, Nekksus och Stratsys. Om du har arbetat i liknande verksamhetssystem är det meriterande. Givetvis har du goda kunskaper i Office-paketet. Det är även meriterande om du har erfarenhet från området äldreomsorgen sedan tidigare.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande. På ett effektivt sätt kan du identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Dessutom har du förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser även till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Under stressiga situationer arbetar effektivt och kan balansera olika krav. Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.



Övrig information
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:

• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. Annars ansöker du via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Om företaget
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt - i både handling och bemötande.

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/713".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Kerstin Hansson
kerstin.hansson@aldrevardomsorg.goteborg.se
031-3659614

Jobbnummer
9623295

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: