Avdelningschef äldreomsorgen

Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2025-03-31


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vård och omsorgsförvaltningen består av fyra avdelningar; Äldreomsorg, Funktionsstöd, Bistånd- och Hälsa och Stöd och utveckling. Äldreomsorgen består av tre äldreboenden (snart fyra) och tre hemtjänstområden med trygghetsboende i varje område.

I Partille är "Framåtanda" ett viktigt värdeord och äldreomsorgen behöver ständigt utvecklas för att möta framtida utmaningar och krav. Såväl kompetensförsörjning, kompetensutveckling, arbetsorganisation, ökad användning av digitala möjligheter, ökad nöjdhet och systematiskt kvalitetsutvecklingsarbete behöver fortsatt ha hög prioritet. För att fortsätta framtidsrusta äldreomsorgen, ge möjlighet till närmare ledarskap och en fortsatt god arbetsmiljö kommer ytterligare en avdelningschef med specifikt ansvar för äldreboenden nu att anställas. Är det dig vi söker?

Publiceringsdatum
2025-03-31

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att tillsammans med ytterligare avdelningschef leda avdelning Äldreomsorg med specifikt ansvar för äldreboenden och samverka med övriga avdelningschefer för en gemensam helhet. Du ingår i förvaltningsledningen för vård och omsorg. Du har nära till närmaste chef och centrala stödfunktioner samt en fördel av att ha en nära kollega som du leder äldreomsorgen tillsammans med.

Som avdelningschef får du stort mandat att tillsammans med dina kollegor utforma ditt arbete inom givna ekonomiska ramar och i linje med nämndens mål och lagstiftning. Du omvandlar politiskt fastställda mål till effektiv, strukturerad och kvalitativ verksamhet. Du initierar, leder och driver utvecklingsarbete mot ökade framtida krav från brukare och anhöriga, ökad digitalisering, god samverkan och framtida kompetensförsörjning. En viktig del i tjänsten är att ha en god samverkan med fackliga representanter.

Vi är en ledningsgrupp som gillar att arbeta tillsammans, stötta varandra och ta ansvar för helheten genom god samverkan inom såväl förvaltningen som kommunen i stort. Ansvar och enheter kan förändras över tid.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har adekvat högskoleutbildning inom området och erfarenhet av att leda komplexa politiskt styrda organisationer. Du har god erfarenhet från vård- och omsorg med god förståelse för uppdraget utifrån lagstiftning och styrning från politik. Har du tidigare varit chef för chefer, har god erfarenhet från äldreomsorg samt erfarenhet av strategiskt arbete med kompetensförsörjning och förändringsledning är detta meriterande.

Den person som vi söker är en tydlig ledare med erfarenhet vård- och omsorg och som delar vår vision om att medarbetare ska känna att de har stort mandat och förtroende att utveckla verksamheten tillsammans. Du är utvecklingsinriktad, engagerad och ser det som en självklarhet att arbeta inom givna ekonomiska ramar. Du vill bidra till utveckling såväl förvaltningsövergripande som kommunövergripande och är erkänt bra på att samverka med andra. Du är en duktig förändringsledare som inspirerar dina enhetschefer, kommunicerar politiska mål, strukturerar din verksamhet och driver utvecklingen framåt.

I rollen har du många kontaktytor och det är viktigt att du har förmågan att kunna skapa och bibehålla goda och förtroendefulla relationer.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att hållas: 6/5, 9/5,12/5 samt 15/5.

I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas.

Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "25/41".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Förvaltningschef Vård- och omsorgsförvaltningen
Erika Hägg
erika.hagg@partille.se
031-792 11 25

Jobbnummer
9253845

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen: