Avdelningschef
Nykvarns Kommun / Administratörsjobb / Nykvarn
2022-07-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avdelningschef" (publicerad 2022-07-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Nykvarn,
Södertälje,
Gnesta,
Ekerö,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn,
Upplands Väsby,
Täby eller i
hela Sverige Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 500 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Vi på vård- och omsorgskontoret är stolta över att göra skillnad i det lilla och stora. Korta beslutsvägar, nära till brukare och engagerade medarbetare gör det möjligt för var och en att bli specialist inom just sitt område. Vi utvecklas och förbättras ständigt och tar ansvar genom att ge rätt insats till rätt person i rätt tid.
Myndighetsutövningen omfattar följande lagområden, Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS), Lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM) och Lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU).
Avdelningen består av två enheter där ett område är biståndshandläggning inom äldre, funktionsnedsättning, ekonomiskt bistånd, missbruksvård och socialpsykiatri. Det andra området består av handläggning av barn och unga, mottagningsenhet, ensamkommande barn samt familjerätt.
Avdelningschef
Publiceringsdatum2022-07-25Dina arbetsuppgifterI rollen är du direkt underställd socialchefen och arbetar nära vård- och omsorgsnämnden och dess utskott. Du ingår dessutom i socialförvaltningens ledningsgrupp och bidrar till den strategiska utvecklingen av organisationen. Du har ansvar för budget, personal och arbetsmiljö för chefer och medarbetare. Du ansvarar också för att leda, styra och följa upp verksamheten i linje med gällande lagstiftning och upprättade mål.
Som stöd i ditt arbete har du två enhetschefer som leder det dagliga arbetet med ärendehandledning, metodstöd, strukturer för en rättssäker handläggning samt att de har arbetsmiljöansvar och ett visst budgetansvar.
Övrig information
För den här tjänsten så måste du ha B-körkort.
Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.
KvalifikationerDu är utbildad socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta som chef och har god förmåga att leda samt att fatta och förmedla beslut. Du har även erfarenhet att arbeta med myndighetsutövning och att arbeta i en politiskt styrd organisation. Det är viktigt att du är väl förtrogen med de styrdokument som reglerar verksamheten. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga och kan vidmakthålla goda relationer med såväl kollegor som externa eller interna samarbetspartners. Du är tydlig, kommunikativ och öppen i din ledarstil. Som ledare förväntas du förmedla engagemang och entusiasm ut i organisationen. Rollen ställer stora krav på förmåga att prioritera och driva rätt frågor, och som ledare bör du därmed ha förmågan att på ett bra sätt balansera mellan visioner och långsiktiga mål.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort erfordras.
Ansökan
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Läs mer här
Vår hemsida
www.nykvarn.seVaraktighet, arbetstid
100% , Enligt överenskommelse
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNykvarns kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "80:2022:020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nykvarns kommun (org.nr 212000-2999)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Socialchef
Rama, Liridona
08-55501217 Jobbnummer 6839658
Observera att sista ansökningsdag har passerat.