Avdelningsadministratör sökes till elmyndighet

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-05-30

Om tjänsten
Som Administrativ Koordinator kommer du att arbeta med att stödja chefer och ledningsgrupper i en dynamisk och expansiv avdelning. Din arbetsplats är belägen i moderna och trivsamma lokaler i Sundbyberg, med möjlighet till viss flexibilitet att arbeta på distans. Rollen innebär nära samarbete med avdelningschefen och andra ledande befattningshavare, där du ansvarar för att säkerställa smidiga administrativa processer och effektiv kommunikation inom avdelningen.

Tjänsten är ett konsutluppdrag via Adecco med planerad start 11 augusti 2024 och kommer inledningsvis pågå till 10 augusti 2025. För rätt kandidat kan det finnas mäjlighet till förlängning

I din roll som Administrativ Koordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Stödja avdelningschefen i planering och möteskoordinering
• Delta på möten, koordinera dagordning, mötesbokningar och dokumentation
• Organisera och genomföra möten och konferenser, inklusive avdelningsmöten
• Agera Intranätsredaktör och skribent för internkommunikation
• Stödja i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen
• Stödja i rekrytering och introduktion av nya medarbetare
• Förvalta organisationsscheman och personallistor
• Sammanställa underlag inför presentationer och möten
• Koordinera löpande verksamhetsrapportering

Om dig
Vi söker dig som har en avslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram och minst två års erfarenhet som administratör. Du har även erfarenhet av att arbeta med MS Office-program som Excel, Word, Outlook och PowerPoint. Erfarenhet av att arbeta nära chefer och ledningsgrupper är meriterande, liksom erfarenhet av intern eller extern kommunikation och arbete inom elbranschen.

Vi tror att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och är utåtriktad och tydlig i din kommunikation. Du är noggrann och strukturerad, arbetar självständigt och målinriktat, och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Viktigt för tjänsten är:

• Erfarenhet av administrativa uppgifter
• God kommunikativ förmåga
• Självständighet och noggrannhet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om arbetsgivaren
Vår uppdragsgivare är en ledande aktör inom energisektorn, ansvarig för att säkerställa ett säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt elöverföringssystem. Med över 1400 medarbetare och kontor runt om i landet, inklusive huvudkontoret i Sundbyberg, präglas arbetsmiljön av innovation, samarbete och höga ambitioner.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administrativ Koordinator, Energibranschen, Sundbyberg, Internkommunikation, Konsultuppdrag, Adecco

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-45759".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Jesper Jenefjärd

Jobbnummer
8717517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: