Avdelningsadministratör/assistent sökes
Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du arbeta med starka varumärken och i ett framgångsrikt bolag? Är bra villkor och marknadsmässig löner viktigt, och värderar du personligt engagemang och tillgänglighet högt? Då är Wise Professionals den perfekta arbetsgivaren för dig! Wise Professionals konsultverksamhet fortsätter att växa och vi söker därför för kunds räkning en avdelningsadministratör/assistent. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på minst 6 månader med möjligheter till förlängning. Uppdraget startar den 1 december.
Ditt uppdrag
Rollen som HR Administratör/Assistent innebär att stötta HR-funktionen med löpande HR-administration och rapportering. HR administratören/assistenten arbetar brett inom alla HR processer.
Ansvarsområde:
• Sammanställning, headcount och annan rapportering.
• Annonsering vid rekrytering.
• Avtalshantering vid nyanställning, internförflyttning och avslut.
• Statistik (övertid, personalomsättning etc. till SBD och t.ex. inför bokslut).
• Dokumentation från HR-möten, organisationsbilder (m.m.)
• Kontaktperson och kravställare gentemot Lönekontoret.
• Aktivt arbeta med utveckling och förbättringar av mallar, administrativa rutiner och processer samt dokumentera dessa.
• HR-sidan på intranätet, löpande uppdateringarKontera och fördela fakturor för HR-avdelningen.
• Bevaka, fördela och, i förekommande fall besvara, HR-mailen.
• Vid förekommande fall administrera större HR-aktiviteter.
• Samt ansvar för att: Tillsammans med HR-funktionen förbättra processer och rutiner inom HR-området. Bakgrund
Vi söker dig som har god administrativ förmåga samt har mycket goda kunskaper i Office-paketet. Du har en gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning är mediterande.
Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet från administrativ och/eller assistentbefattning. Arbete på lön- eller HR- avdelning är meriterande.
Som person är du strukturerad, mycket serviceorienterad, självgående och driven. Du är en god kommunikatör i tal och skrift, förändringsbenägen och har hög integritet. Dessutom har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Wise Professionals erbjuder
Ett spännande uppdrag hos en välkänd uppdragsgivare med möjlighet för dig som konsult att vara med att påverka och utvecklas inom organisationen. Wise Professionals erbjuder marknadsmässiga löner och generösa villkor så som friskvårdsbidrag för alla våra konsulter och utvecklingsmöjligheter för dig som vill utvecklas vidare i din konsultroll. Som konsult kommer du ha nära kontakt med din konsultchef med möjlighet att delta på våra inspirerande konsultträffar.
Mer om tjänsten
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa kandidatansvarig Sofia Sjögren på telefonnummer 076 - 000 18 57 eller konsultchef Marie Bodén på 076-000 18 95. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.
Publiceringsdatum2012-10-22Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise Professionals AB
AdressWise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm
Jobbnummer 1371673
Observera att sista ansökningsdag har passerat.