Avancerad administratör

Randstad AB Västerås / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Västerås i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Redo för drömjobbet Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. 

Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.

För uppdrag hos en av våra kunder i Västerås söker vi nu en formaliahandläggare.

Dina arbetsuppgifter 
I rollen som formaliahandläggare ska du självständigt hantera hela den formella gången av patentärenden enligt lagar och regelverk som gäller respektive land eller region där ansökningarna behandlas. Du ska ansvara för kommunikation i samband med dessa ärenden,  både till utländska ombud och till de svenska och utländska patentverken. Besvara formella förelägganden från patentverk.

Som formaliahandläggare ska du införa och säkerställa att korrekt information finns i kundens patenthanteringsvertyg och i de globala databaserna för ärenden inom ditt ansvarsområde. Vidare ska du ansvara för att tidsfrister till patentmyndigheter blir rätt införda och att, tillsammans med patentingenjörerna, hantera dessa. Du ska tillsammans med de andra formaliehandläggarna hantera den dagliga administrationen på avdelningen.

Din Bakgrund
Vi söker dig som är högskoleekonom och/eller högskoleexamen från system-vetenskaplig utbildning. Med fördel har du erfarenhet från patenthantering eller annan mer avancerad administration. Har du dessutom insikt i hantering av PCT ärenden och Europeiska patentorganisationens regelverk när det gäller den formella hanteringen av patentärenden är det ett stort plus.

Att du har goda kunskaper inom SAP är ett krav, gärna kunna hantera de ekonomiska aspekterna i SAP R3.

Tjänsten förutsätter även mycket goda kunskaper i svenska men främst i engelska. All daglig kommunikation och dokumentering sker på engelska.

Dina egenskaper
Du har ett mycket välstrukturerat arbetssätt och kan hålla ordning och reda i arbetet samt att du på ett säkert sätt kan hantera en mycket stor mängd siffror och detaljinformation. Du har även mycket god stresstålighet och har en förmåga att kontinuerligt lära nytt eftersom lagar och regler ändras.

Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete i en internationell miljö. Tjänsten startar omgående och är på heltid med placering i Västerås.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Mersiha Durakovic på telefon 0704-31 74 14.

Publiceringsdatum
2012-02-20

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mersiha Durakovic, 0704317414

Företag
Randstad AB Västerås

Adress
Randstad AB Västerås
Stora gatan 44a
72212 Västerås

Jobbnummer
1162874

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Västerås

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Västerås: