Atria Scandinavia söker operativt löneansvarig

Poolia Örebro AB / Ekonomiassistentjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Örebro AB i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Lekeberg eller i hela Sverige

Presentation
Atria Scandinavia erbjuder en tjänst där du får driva lönearbetet framåt! Med en bakgrund inom löneadministration kommer du arbeta med att utveckla löneprocessen och bygga ett effektivt löneteam!

Hos Atria Scandinavia blir du en del av ett företag som menar att en av de viktigaste faktorerna bakom en hållbar tillväxt är att medarbetarna mår bra. För att göra ett bra jobb måste man helt enkelt trivas! Därför vill man skapa skapa en prestigelös miljö med högt i tak och en öppenhet för nya tankar och idéer.

Känns det som rätt steg för dig? Välkommen med din ansökan!


Arbetsuppgifter
Löneavdelningen är en viktig stödfunktion som bidrar till företagets lönsamhet genom att vara en aktiv affärspartner. Från Örebro hanteras löner för samtliga anställda inom Atria Scandinavia, vilket är cirka 1 100 personer. Inom löneadministration arbetar fyra medarbetare.

Som funktionellt ansvarig för lönearbetet säkerställer du leverans av löneprocessen, vilket innebär att du leder och fördelar så väl dagliga som månads- och årsuppgifter inom löneområdet. Du har det övergripande ansvaret för att processer och arbetssätt är effektiva och utvecklas över tid. Vidare är du den som underhåller och uppdaterar lönesystemet AgDa PS. Du jobbar även en del operativt i lönehanteringen.


Utbildning/erfarenhet
Vi tror att du som söker har en god erfarehet av löneadministrativt arbete där du arbetat med hela löneprocessen, från ax till limpa. Du är van att hantera både tjänstemanna- och kollektivlöner. Lika viktigt är att du gärna tar ansvar och är utvecklingsorienterad. Du är pedagogisk och kommunikativ och har ett coachande förhållningssätt.

Det är en fördel om du har jobbat ett antal år i AgDa Ps samt har erfarenhet av system för tidsredovisning och resehantering.



Företagsbeskrivning
Atria Scandinavia är ett av Sveriges ledande livsmedelföretag med produktion av förädlade kött- och charkprodukter, delikatesser och måltidslösningar. Atria arbetar med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Ridderheims och Falbygdens Ost med en vision om att skapa Skandinaviens mest framgångsrika och spännande matföretag.

Atria Scandinavia har ca 1200 anställda, 9 produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,4 Mrd SEK. Atria Scandinavia ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Abp med ca 5 500 anställda och en omsättning på 1,3 Mrd euro. Atriakoncernen är Finlands största företag i charkbranschen och den största tillverkaren av köttprodukter i Östersjöregionen. Atria Abp är även verksamt i Ryssland och Estland.


Vår kunds hemsida
www.atria.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-04-11

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-23
Ange följande referens när du ansöker: 46415
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Berg jenny.berg@poolia.se

Företag
Poolia Örebro AB

Adress
Poolia Örebro AB
Rudbecksgatan 7
70211 Örebro

Kontorsadress
Rudbecksgatan 7

Jobbnummer
3431501

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Örebro AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Örebro AB: