Assistent till Socialkontoret
Norrköpings kommun / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Familjerätts- och familjehemsenheten har tio familjehemssekreterare, åtta familjerättssekreterare, en HVB-samordnare, tre assistenter och en enhetschef. Familjehemsgruppens huvudarbetsuppgifter är familjehems- och kontaktfamiljsrekrytering, utredningsarbete, utbildning, stöd och handledning till uppdragstagare, upprättande av avtal och utbetalning av ekonomisk ersättning.
Publiceringsdatum2012-03-05Dina arbetsuppgifterSom assistent arbetar du med många olika administrativa uppgifter och servar familjehemssekreterare och övrig personal i deras arbete. Din huvudarbetsuppgift är kontroll av löneunderlag och utbetalning av arvode och omkostnadsersättning. I verksamheten ingår många interna och externa kontakter. Du tar emot telefonsamtal och svarar på frågor rörande familjehemsersättningar. Posthantering, arkiv- och akthantering, statistik och allmänna kontorsgöromål ingår också.
ProfilDu som söker tjänsten ska ha gymnasial utbildning, IT-vana och goda kunskaper i Office-paketet, dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete och gärna tidigare erfarenhet av löneadministration och/eller arbete i socialtjänsten. Erfarenhet av att arbeta i Heromasystemet är meriterande.
Vi söker en positiv, flexibel person med hög social kompetens och förmåga att möta människor. Du kommer att ha många kontakter där framgångsfaktorn är din förmåga att samarbeta och hitta lösningar tillsammans med andra. Du bör vara lugn och stabil även då tempot är högt. Du tycker om att ge service, både vid direkta möten och i telefon och e-postkontakter och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är viktigt att kunna organisera och skapa struktur i arbetet samt vara noggrann och ansvarstagande. Du har sifferminne, är van att använda datorn som arbetsverktyg och kan arbeta självständigt. Vi erbjuder ett arbete med omväxlande arbetsuppgifter i ett mycket trevligt arbetslag.
Varaktighet/arbetstid/lön
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Har du frågor om tjänsten kontakta Celia Nordin Rappestad, enhetschef, 011-15 23 49.
Din ansökan vill vi ha senast 2012-03-16.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning , Heltid , Dag
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping
Jobbnummer 1176254
Observera att sista ansökningsdag har passerat.