Assistent till regionchef

Experis Sverige / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Malmö, Staffanstorp, Lund, Landskrona, Eslöv eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2013-06-20

Dina arbetsuppgifter
I din roll som assistent till regionchefen kommer du, att ha en central roll inom regionen, arbeta med många olika uppgifter samt självklart att vara ett stöd och en avlastning.
Det löpande assistentarbetet innebär att agera stöd till regionchefen och i mån av tid även till övriga chefer inom regionen. Du får arbeta självständigt med ett brett spektra av arbetsuppgifter, som t ex framtagning av rapporter och underlag inför möten, mötesplanering samt koordinera, vara sammanhållande och dokumentera i ett antal forum, t ex regionala lednings- och investeringsrådsmöten. Hit hör även attestering och rapportering men också att få bidra och delta i verksamhetsutveckling.
Tjänsten innebär ett flertal kontaktytor mot diverse IT-system såsom C2, SAP, e.DIVA, Documentum och Sharepoint.

Vidare ansvarar du för kontorens FM-tjänster, vilket innebär löpande kontakt med bolagets leverantörer av FM-tjänster, upprättande och uppföljning av rambeställningar samt dess fakturahantering.

Vem är du?
Vi söker dig som är självgående, strukturerad och driven av att utvecklas i din yrkesroll. Det är viktigt att du är flexibel och prestigelös då tjänsten innebär att stötta och avlasta i stort och smått. Du kan se saker i ett helhetsperspektiv och har god förmåga att samarbeta, självständigt driva egna projekt samt representera regionen i bolagsövergripande arbeten, t ex vad gäller verksamhetsutvecklingsarbete. En servicekänsla i både stort och smått, ett gott siffer- och ordningssinne samt en hög integritet kommer också vara framgångsrikt.

Du behärskar Officepaketet, främst Word, Power Point och Excel samt har förmåga att snabbt lära dig förekommande övriga IT-system. Då företaget är internationellt är det meriterande att ha goda kunskaper i engelska.
Vi ser gärna att du har flera års erfrenhet av liknande tjänster samt goda kunskaper inom ekonomi.
Detta är ett vikariat på 6 månader. Förlängning kan bli aktuell.

OBS! Du kan bara söka denna tjänst via nedanstående länk:

http://karriere.eon.beesite.de/job-ad/eon_html/SE-00594_SE_2.html

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar E.ON med Experis, ett bolag inom ManpowerGroup. Tjänsten söker du via länken ovan med CV och personligt brev. Vänligen skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30 juni. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Catharina Platoff på 070-202 65 21

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catharina Platoff

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1588778

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: