Assistent på Uppdragsavdelning, Socialförvaltningen
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
Varbergs kommun har drygt 58 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes krav. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
Anställningen avser en assistent på 75% (50% tillsvidare, 25% vikariat året ut med ev. möjlighet till förlängning) som vill arbeta med och vidareutveckla de administrativa stödfunktionerna inom Uppdragsavdelningen. Assistentgruppen, som idag består av 6 personer, har sin placering på Monark.
Vi erbjuder
Ett stimulerande arbete i en organisation som har förändring och vidareutveckling som tillstånd. Ett stimulerande arbete i en enhet där alla har ett gemensamt ansvar för att arbetet effektiviseras och vidareutvecklas.
Publiceringsdatum2012-04-04ArbetsuppgifterAssistentgruppen har följande huvudsakliga arbetsuppgifter:
Receptionsarbete
Fakturabehandling
Arkivarbete
Insättning/avsläpp försörjningsstöd/förmedlingsmedel
Personaladministration (ex. registrering i Personec, sjuk- och friskanmälningar, arbetsgivarintyg/tjänstgöringsintyg, LISA, Offentliga jobb)
Posthantering
Diverse inköp samt skötsel av kontorsförråd och kontorsmaskiner
Ansvara för brand-, inbrotts- och överfallslarm.
Den assistent som vi nu söker kommer att ha som huvudsakliga arbetsuppgifter fakturahantering, posthantering samt receptionsarbete, men även kunna vara behjälplig i övriga arbetsuppgifter. Ansvarsområdena kan komma att förändras.
Stödet och servicen ska i första hand rikta sig mot våra kunder, medarbetare och enhetschefer på Uppdragsavdelningen.
KvalifikationerHögskoleutbildning från administration och/eller beteendevetenskap. Erfarenhet av administrativt arbete och/eller receptionsarbete.
Dina egenskaperServiceinriktad
Noggrann
Positiv och prestigelös
Flexibel
Vi ser som meriterande att man har kunskap om förvaltningens interna system samt har erfarenhet av receptionsarbete samt fakturahantering. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska ha körkort.
Arbetstider och omfattningDeltid. 50% tillsvidareanställning, 25% vikariat t o m121231 Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast
ErsättningAnge gärna löneanspråk i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-20
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen!
Ange följande referens när du ansöker: A264878
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Hedlund, 0340-88377
Facklig kontaktAnn-Charlotte Lundegård, 0340-889 73
FöretagVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
AdressVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
43280 Varberg
Jobbnummer 1206175
Observera att sista ansökningsdag har passerat.