Assistent på Uppdragsavdelning, Socialförvaltningen

Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg

Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
Varbergs kommun har drygt 58 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.

Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.

Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes krav. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.

Anställningen avser en assistent på 75% (50% tillsvidare, 25% vikariat året ut med ev. möjlighet till förlängning) som vill arbeta med och vidareutveckla de administrativa stödfunktionerna inom Uppdragsavdelningen. Assistentgruppen, som idag består av 6 personer, har sin placering på Monark.
Vi erbjuder
Ett stimulerande arbete i en organisation som har förändring och vidareutveckling som tillstånd. Ett stimulerande arbete i en enhet där alla har ett gemensamt ansvar för att arbetet effektiviseras och vidareutvecklas.

Publiceringsdatum
2012-04-04

Arbetsuppgifter
Assistentgruppen har följande huvudsakliga arbetsuppgifter:
Receptionsarbete
Fakturabehandling
Arkivarbete
Insättning/avsläpp försörjningsstöd/förmedlingsmedel
Personaladministration (ex. registrering i Personec, sjuk- och friskanmälningar, arbetsgivarintyg/tjänstgöringsintyg, LISA, Offentliga jobb)
Posthantering
Diverse inköp samt skötsel av kontorsförråd och kontorsmaskiner
Ansvara för brand-, inbrotts- och överfallslarm.

Den assistent som vi nu söker kommer att ha som huvudsakliga arbetsuppgifter fakturahantering, posthantering samt receptionsarbete, men även kunna vara behjälplig i övriga arbetsuppgifter. Ansvarsområdena kan komma att förändras.

Stödet och servicen ska i första hand rikta sig mot våra kunder, medarbetare och enhetschefer på Uppdragsavdelningen.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning från administration och/eller beteendevetenskap. Erfarenhet av administrativt arbete och/eller receptionsarbete.

Dina egenskaper
Serviceinriktad
Noggrann
Positiv och prestigelös
Flexibel
Vi ser som meriterande att man har kunskap om förvaltningens interna system samt har erfarenhet av receptionsarbete samt fakturahantering. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska ha körkort.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 50% tillsvidareanställning, 25% vikariat t o m121231 Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast

Ersättning
Ange gärna löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-20
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen!
Ange följande referens när du ansöker: A264878
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Hedlund, 0340-88377

Facklig kontakt
Ann-Charlotte Lundegård, 0340-889 73

Företag
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Adress
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen
43280 Varberg

Jobbnummer
1206175

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen: