Assistent med inriktning Lön/HR 100 %

Församlingsadministrationen / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Församlingsadministrationen i Östersund

Östersunds församling är en av Härnösands stifts största församlingar. Vi har idag ca 60 medarbetare inom en mängd olika arbetsområden. Församlingens verksamhet är indelad i 6 enheter. Barn, Ungdom och Skola, Diakoni, Gudstjänst- och Musik, Fastighet- och Service, Begravning och Församlingsadministration.. Läs gärna mer om oss på www.svenskakyrkan.se/ostersund Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete inom lön/HR med placering på församlingsadministrationen som är centralt belägen i Östersund. Här får du arbeta i en organisation med engagerade medarbetare och en spännande framtid. Dina arbetsuppgifter Som assistent hos oss kommer du bland annat arbeta med hela löneprocessen. Arbetsuppgifterna består av löpande löneadministrativt arbete som löneutbetalningar, tolkning och tillämpning av lagar och avtal, inrapportering av löneuppgifter, pensionsärenden m.m. Uppskattningsvis görs löner för ca 80-110 personer i månaden. Inom HR arbetar du tillsammans med enhetschef med att planera, utföra och följa upp församlingens arbete med HR, såväl kortsiktigt som långsiktigt. Du kommer att vara delaktig i att utveckla, implementera och underhålla policys, administration av anställningskontrakt, publiceringar i personalhandboken och andra återkommande personaladministrativa uppgifter samt diarieföring. Som assistent har du en stödjande och rådgivande roll i hela organisationen. Arbetet inkluderar att vara behjälplig med service och stöd till församlingsbor via telefon/mail/besök. Kravprofil Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom området så som personalvetarutbildning, eller motsvarande och/-eller har yrkeshögskoleutbildning. Vi förutsätter att du har kunskaper inom arbetsrätt är van vid att hantera administrativa stödsystem samt van användare av digitala verktyg. Goda kunskaper i Office-paketet är grundkrav för tjänsten och erfarenhet av löneadministration meriterande. Du har förmåga att kommunicera i både tal och skrift och kan skapa goda relationer både inom och utanför organisationen. Personliga egenskaper Vi söker dig vars arbetssätt präglas av struktur och service och som trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Du behöver vara prestigelös och finna lika stor mening i framtidsorienterat strategiarbete som att arbeta med rutinartad administration. Som person är du initiativrik, noggrann, strukturerad, flexibel, lyhörd och förtroendeingivande. Du tycker om att samarbeta men måste också vara självgående i ditt arbete och ha förmågan att prioritera. Du har förmåga att kommunicera i både tal och skrift och kan skapa goda relationer både inom och utanför organisationen. Vi förutsättning är att du delar Svenska kyrkans värderingar.Tjänsten är tillsvidare på 100 %, provanställning kan bli aktuellt. Arbetstiden är i huvudsak förlagd till dagtid men kvälls och helgtjänstgöring kan förekomma.Din ansökan med personligt brev och CV vill vi ha senast 2019-05-05 Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.Ange minst två referenser.Välkommen med din ansökan till oss!

Publiceringsdatum
2019-04-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-05
Ange följande referens när du ansöker: Assistent inriktning Lön/HR

Företag
Församlingsadministrationen

Kontorsadress
Södra Gröngatan 33

Jobbnummer
4742344

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Församlingsadministrationen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Församlingsadministrationen: