Assistant Manager Örnsköldsvik
Espresso House Sweden AB / Kockjobb / Örnsköldsvik
2021-08-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistant Manager Örnsköldsvik" (publicerad 2022-10-24) ⬅️
Visa alla kockjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Espresso House Sweden AB i Örnsköldsvik,
Härnösand,
Umeå,
Sundsvall,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Nu letar vi efter en vikarierande Assistant Manager (AM) till vår enhet i Örnsköldsvik! Tillsammans med Coffee Shop Manager ska du ansvara för att säkerställa en väl fungerande organisation i shopen och driva shopen till ännu högre höjder! Vi ställer stora krav på arbetsmiljöfokus och därför blir det också AMs fokus att främja för en god arbetsmiljö för de anställda där alla får rätt förutsättningar och utvecklingsmöjligheter.
Påshopenär det många stammisar som besöker oss samt många fikagäster som sitter länge för att ta det lugnt, umgås, jobba eller studera. Det är som högst försäljning på luncher och eftermiddagar med jämn fördelning mellan vardag och helg. Personalgruppen består av ett rutinerat gäng som har arbetat där länge, där rutiner och samarbete är en självklarhet. Malin som har jobbat som Coffee Shop Manager (CSM) kommer studera vilket gör att vår nuvarande, samt rutinerade Assistant Manager Emelie kliver in i rollen som vikarierande CSM. Av den anledning söker vi en vikarierande AM! Personalgrupper består av Hosts, Baristor samt 4 superduktiga ShiftLeaders.FörattbådetrivasochlyckasirollensomAMbehövermanvaraensannledaresomälskar initiativ och som inte är rädd för att ta beslut! Vi letarefterenpersonmedpondus och som kan sätta ner foten samtidigt som man kan ha kul på jobbet.
Vikariatet startar 1 november 2021 och pågår till och med 30 juni 2023 med goda chanser till tillsvidareanställning!
Arbetsbeskrivning
Som Assistant Manager (AM) driver du tillsammans med Coffee Shop Managern Coffeeshopen i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:
Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.
Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
Följa de kampanjer företaget föreskriver.
Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
Personalansvar
Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
Kompetensutveckla era baristor.
Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern.
Ekonomi:
Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.
Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.
Övrigt:
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.
Vad erbjuder du oss?
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:
Haft personalansvar och du är van att leda andra människor
En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat
Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position
Vad erbjuder vi dig?
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Övrigt:
Tjänsten är på 40 timmar/veckan. Kollektivavtal enligt Unionen/Visita. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2021-08-27ErsättningIndividuell lönesättning. Kollektivavtal Visita/Unionen
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEspresso House Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "145059".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Espresso House Sweden AB (org.nr 556507-7160)
Arbetsplats Espresso House
Jobbnummer 5927321
Observera att sista ansökningsdag har passerat.