Assistanssamordnare, Heltid

Rikskooperativet Blå Assistans / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rikskooperativet Blå Assistans i Uppsala, Östhammar, Enköping, Sollentuna, Tyresö eller i hela Sverige

Rikskooperativet Blå Assistans är en ideell förening som är arbetsgivare till medlemmarnas personliga assistenter. Rikskooperativet Blå Assistans har idag 45 medlemmar spridda över hela Sverige och ca 300 anställda personliga assistenter. Medlemmarna är beviljade personlig assistans vilket ger dem rätt att själva bestämma över vilka personliga assistenter som ska anställas. Kansliets uppgift är att bistå med administrativa göromål, t ex utbetalning av löner, redovisning, utbildning, kontakter med myndigheter, ge rådgivning och stöd samt ansvara för arbetsrättsliga frågor och de anställdas arbetsmiljö.
ASSISTANSSAMORDNARE
Vi söker en ny medarbetare med känsla för service och intresse för att arbeta med människor till vårt kontor i Uppsala.
Dina arbetsuppgifter omfattar huvudsakligen kontakt med föreningens medlemmar, arbetsledare och personliga assistenter. Arbetet kräver att du är van vid en hög servicenivå och högt tempo. Du ska vara ansvarsfull och kunna jobba självständigt. Du bör ha förmåga att sätta dig in i andra människors livssituation, vara lyhörd och empatisk.
Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete tillsammans med kunniga och trevliga kollegor som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter.
• Om du är en person som drivs av utmaningar och har kompetens inom det sociala området, tveka inte att söka tjänsten.
• Lämplig utbildning är socionom, sociala omsorgsprogrammet, personaladministrativ utbildning eller annan jämförbar utbildning.
• Erfarenhet och kunskap om funktionshindrades villkor, LSS och LASS, arbetsrätt samt systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) är meriterande.
• Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Eftersom föreningen är rikstäckande ingår det en del resande i tjänsten.
Tjänsten är på heltid, tillträde den 1 maj 2010, provanställning tillämpas.
Ansökningshandlingar med meritförteckning ska vara oss tillhanda senast den 12 april 2010
Välkommen med din ansökan till:
Rikskooperativet Blå Assistans, Box 63, 291 21 Kristianstad.
Det går också bra att maila till e-post: elisabet@rikskooperativet.m.se
Har du frågor går det bra att kontakta Elisabet Larsson eller Ida-Maria Bergsten på
Telefonnummer: 044-781 51 55 fr o m 2010-03-31

Publiceringsdatum
2010-03-29

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-04-12
Ange följande referens när du ansöker: Assistanssamordnare
Ansökan kan skickas till e-postadress: elisabet@rikskooperativet.m.se

Kontakt
Elisabet Larsson, Verksamhetsledare, 044-7815155 (Växel), elisabet@rikskooperativet.m.se

Företag
Rikskooperativet Blå Assistans

Adress
Rikskooperativet Blå Assistans
Box 63
29121 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Östra Boulevarden 40
KRISTIANSTAD

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-7815155
Faxnummer: 044-7815170
E-postadress: elisabet@rikskooperativet.m.se

Jobbnummer
617108

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rikskooperativet Blå Assistans

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rikskooperativet Blå Assistans: