Asset Manager Opto
Svenska Kraftnät / Elektronikjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg,
Stockholm,
Täby,
Norrtälje,
Västerås eller i
hela Sverige Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Asset Manager erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.
Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige!
Publiceringsdatum2024-03-07Om tjänstenSom Förvaltningsledare/Asset Manager Opto ansvarar du för att koordinera och samordna förvaltningen av optonätet. Du leder en förvaltningsgrupp som består av olika specialistkompetenser för att sätta mål, följa upp, förbättra och utveckla förvaltningen av optonätet. Förvaltningen beskrivs och styrs genom en förvaltningsplan som uppdateras varje år. Funktionen förvaltningsledning är under uppstart och inom funktionen arbetar förvaltningsledare som ansvarar för olika teknikområden.
Som Förvaltningsledare arbetar du strategiskt med förbättringsområden på 1-3 års sikt. Du rapporterar till enhetschef NAP (Planering) och till förvaltningsområdets styrgrupp.
Då förvaltningsledare är en ny roll inom Anläggningsförvaltning kommer du att ha en stor roll och ett stort ansvar att utveckla och påverka arbetssättet i vår resa mot en certifiering enligt ISO 55 001. I rollen ingår även arbete med implementering av det nya arbetssättet i linjen.
I arbetsuppgifterna ingår även att;
• bidra (och påverka) till en förbättrad anläggningsförvaltning av optonätet
• arbeta och leda tvärfunktionellt gentemot flera enheter och avdelningar/divisioner
• sätta utvecklingen framåt inom förvaltning av optonätet
Enhet NAP (Planering) är en ny enhet som består av tre funktioner: Reinvesteringsplanering och Beställare, Förvaltningsledning och Processutveckling. Enheten består i dagsläget av 10 medarbetare.
Om dig
Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Då rollen är under uppstart så krävs det att du är mål- och resultatfokuserad och arbetar mot mål och styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Då det är en ledande och samverkande roll så arbetar du bra med andra människor. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du har en akademisk examen inom relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt. Vidare har du:
• minst 5 års erfarenhet av arbete med fiberanläggningar
• minst 5 års erfarenhet av arbete i ledande roll exempelvis projektledare, chef eller annat som vi bedömer likvärdigt
• B-körkort
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete inom en förvaltningsorganisation och att du har erfarenhet av fiberanläggningar i kraftledningar.
Bra att veta
• Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Göteborg, Västerås, Sundsvall, Luleå eller Sollefteå
• Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid
• Resor förekommer i denna tjänst
• Sista ansökningsdag 8 april 2024
• Tjänsten är en tillsvidareanställning
• I denna rekryteringsprocess tillämpas tester
I den här rekryteringen samarbetar vi med Avancos. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Sophie Berg, tel. nr. 0704 04 56 44 eller via e-post
sophie.berg@avancos.se. Rekryterande chef är Martin Görnebrand, tel. 010 475 86 35 och ansvarig rekryterare Ethel Marx, tel. nr. 010-489 2055. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post:
fornamn.efternamn@svk.se.
Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.
För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:
Lär känna oss på Svenska kraftnät
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284),
http://www.svk.se Jobbnummer 8524677
Observera att sista ansökningsdag har passerat.