Arkivassistent

Sveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm i Stockholm

Kammarrätten i Stockholm är den största av Sveriges fyra kammarrätter och är också landets Migrationsöverdomstol. Domstolen har cirka 220 medarbetare, varav ungefär 170 är jurister. Organisationen består av sex dömande avdelningar samt en administrativ enhet. Kammarrätten handlägger cirka 500 olika måltyper där de vanligast förekommande målen är migrationsmål, skattemål och socialförsäkringsmål.

Kammarrätten i Stockholm är en domstol som ständigt utvecklar arbetsformerna för att uppfylla medborgarnas krav på rättsäkerhet, effektivitet, öppenhet och tillgänglighet. Vi har ett öppet och trivsamt arbetsklimat, där allas delaktighet och ansvarstagande värdesätts. Våra lokaler är vackert och centralt belägna på Riddarholmen i Stockholm

Ett arbete på kammarrätten innebär att du kommer vistas i historiskt unika och smakfullt restaurerade lokaler. Vi har lyckats förena det kulturhistoriskt bevarade med en modern och inbjudande arbetsmiljö. Kammarrätten erbjuder sin personal en rad förmåner som bland annat träning på arbetstid, massage, frukt på jobbet och friskvårdsbidrag. Andra exempel på förmåner är gemensamma trivsel- och personalaktiviteter som är årligt återkommande.

Publiceringsdatum
2015-02-11

Arbetsuppgifter
Arkivet är en funktion som tillhör serviceorganisationen i den administrativa avdelningen. Arkivet leds av en arkivarie och består av ytterligare två arkivassistenter. Arkivassistenternas huvudsakliga uppgift är att ta emot och expediera förfrågningar om utlämnande av allmänna handlingar från privatpersoner, övriga myndigheter eller andra intressenter. I arbetet ingår frekvent hantering av arkiverat material och sekretesshandlingar. Av den anledningen är ett samtycke av kontroll enligt 19 § säkerhetsskyddslagen (1996:627) ett krav för anställning.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha:
• lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren beömer likvärdig
• erfarenhet av ett arbete där service internt i organisationen och mot externa kunder varit en betydande del av uppgifterna
• goda kunskaper och färdigheter avseende Office paket samt god förmåga att lära dig nya datorstödsprogram

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet
• tidigare erfarenhet av målhanteringssystemet Vera
• vana att hantera allmänna handlingar inklusive sekretesshandlingar

Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat i både tal och skrift på svenska och engelska. För oss är bemötandet internt och externt en viktig beståndsdel i arbetet. Därför är det viktigt för oss att du har en förmåga att kunna bemöta människor i olika situationer med ett empatisk, informativt och tydligt förhållningssätt. I den interna servicen ska din personlighet präglas av en hög servicemedvetenhet och stor problemlösningsförmåga. För att passa in i arbetslaget måste du ha god samarbetsförmåga, vara prestigelös samt stresstålig. Uppgifternas mängd skiftar snabbt och ofta vilket innebär att du måste kunna hantera tempoväxlingar i det dagliga arbetet.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön, etnisk- och kulturell bakgrund.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Kammarrätten i Stockholm samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Förutom personligt brev bifogar du en meritförteckning. Det är av stor vikt att du fyller i samtliga fält i ansökningsverktyget samt även svarar på alla enkätfrågorna. Glöm inte att märka det personliga brevet och meritförteckningen med KST 2015/42.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Anställningen är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas under de första 6 månaderna. Tillträde sker efter överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-01
Ange följande referens när du ansöker: KST 2015/42
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Löndahl, Servicechef 08-561 690 99

Facklig kontakt
Patricia Schömer, Jusek, Kammarrättsråd, Jusek 08-561 692 38
Lars Thun, IT-handläggare, ST-domstol 08 - 561 694 02

Företag
Sveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm

Adress
Sveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm
Box 2302
10317 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarls torg 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2161473

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm: