Arkivarie till Skarpnäck stadsdelsförvaltning

Stockholms kommun / Assistentjobb / Stockholm
2024-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie till Skarpnäck stadsdelsförvaltning" (publicerad 2024-04-15) ⬅️


Visa alla assistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.

Välkommen till oss

Förvaltningen driver och utvecklar verksamheter inom förskola, fritid, kultur, socialtjänst, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, stadsmiljö och park.

Verksamheterna präglas av närhet och samarbete och har ca 900 medarbetare och 50 chefer.

Avdelningen för HR och kansli har i uppdrag att ge stöd till förvaltningens verksamheter inom nämnd, registratur, informationshantering och arkiv, dataskydd, vaktmästeri samt HR. Vi söker en arkivarie till ett varierat och utvecklingsinriktat arbete.

Vi erbjuder

Välkommen till ett utvecklingsinriktat uppdrag på vårt kansli där du arbetar ledningsnära med engagerade kollegor. På förvaltningen är informationshantering är ett prioriterat område som bidrar till vårt kvalitetsarbete. Vår organisationskultur präglas av samarbete och närhet till verksamheterna.

Din roll

I din roll driver du tillsammans med arkivansvarig utvecklingen av en effektiv och rättssäker hantering av förvaltningens informationshantering och arkiv. Det innebär bl a att utveckla arbetssätt och rutiner, samt ge stöd till verksamheterna inom det området. Du kommer även samverka med arkivarier på andra stadsdelar samt med stadens stadsdelsarkivarier som koordinerar stadsgemensamma frågor. I uppdraget ingår även vissa andra arbetsuppgifter inom kanslifunktionen. Du bistår kollegorna i kanslifunktionen vid behov, liksom de bistår dig.

Publiceringsdatum
2024-01-11

Arbetsuppgifter
- sedvanliga arkivarieuppgifter som att strukturera informationshanteringen, ordna och förteckna arkivmaterial, genomföra gallring och ta emot årliga leveranser till förvaltningens arkiv
- utveckla rutiner och arbetssätt i linje med stadens styrning av informationshantering och arkiv
- samordna och utveckla förvaltningens arkivorganisation, samt planera och genomföra nätverksmöten och utbildningsinsatser
- delta i stadens nätverk.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som:

- har akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap
- har några års erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor
- uttrycker dig väl i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

- har några års erfarenhet av arbete med informationshantering och arkiv, gärna inom offentlig sektor
- kvalitetsarbete och verksamhetsutveckling

Som person har du ett lyhört och utvecklingsorienterat förhållningssätt. Du kan på ett pedagogiskt och kommunikativt sätt förmedla information och samarbeta. Du är strukturerad och serviceinriktad samt har intresse för kvalitet och ständiga förbättringar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/131".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Skarpnäck stadsdelsförvaltning, Avdelningen HR & Kansli

Kontakt
Elisabet Tullgren, Avdelningschef
08-50815030

Jobbnummer
8383136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: